VR Expedíció: környezeti nevelési programot indít a Lenovo és a WWF

|

A hardvergyártó és a természetvédő szervezet virtuális valóságban mutatja meg a diákoknak Magyarország természeti kincseit.

Hirdetés

Virtuális osztálykirándulásra invitálja a középiskolásokat a Lenovo és a WWF Magyarország. A VR Expedíció néven induló, ingyenesen elérhető digitális környezeti nevelési program keretein belül a diákok a virtuális valóság technológia segítségével ismerhetik meg Magyarország érintetlen természetének szépségeit. A 360 fokos kamerával, többek között természetvédelmi területen is rögzített kisfilmek egy kiegészítő program segítségével lehetővé teszik, hogy a diákok interaktív módon bővítsék ismereteiket. A VR Expedíció program pedig jó eszköze lehet annak is, hogy felkeltse a diákok érdeklődését az őket körülvevő természet iránt.

A természetvédelem és a fenntarthatóság elkötelezett híveként a Lenovo Magyarország hazai szinten a WWF Magyarország segítségével ezúttal a fiatal generáció környezettudatosságának növelésében kíván szerepet vállalni. A VR Expedíció ingyenesen elérhető, digitális környezeti nevelési program keretein belül a diákok - elsősorban a 15-16 éves korosztály - a VR technológia segítségével ismerhetik meg az érintetlen természet szépségeit.

A WWF Magyarország és a Lenovo közös projektje, a VR Expedíció elhozza az osztálytermekbe Magyarország természeti kincseit (Fotó: WWF Magyarország)

A WWF Magyarország és a Lenovo közös projektje, a VR Expedíció elhozza az osztálytermekbe Magyarország természeti kincseit (Fotó: WWF Magyarország)

A VR Expedíció digitális program keretein belül a diákok a tantermekből egyenesen a háborítatlan erdők és vízpartok világába repülhetnek a Lenovo ThinkReality eszközein keresztül. A WWF Magyarország önkéntesei által tartott foglalkozások során testközelből fedezhetik fel Magyarország természetvédelmi szempontból izgalmas pontjait (Mosoni-Duna, Szentendrei-sziget és a Balaton északi partjánál elhelyezkedő erdőségek) vagy akár az afrikai szavannák varázslatos sokféleségét is. Az ingyenesen elérhető programra a cikk elején linkelt WWF For Children oldalon lehet jelentkezni. A kezdeményezés jó eszköz lehet arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését, de azokhoz is közelebb hozhatja környezetünk varázslatos világát, akiknek nincs lehetőségük eljutni az ország ezen pontjaira.

"Azt tapasztaljuk, hogy a fiatal generáció az, amely igazán fogékony a fenntarthatóság témakörére és egyben nyitottabbak is arra, hogy környezettudatosan éljék mindennapjaikat" - mondta Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója. "Ugyanakkor ez a generáció abban is szerepet játszhat, hogy felhívják a náluk idősebbek figyelmét is arra, hogy a jövőnk érdekében környezetünk védelme napról-napra egyre meghatározóbbá válik. A Lenovo évek óta nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, amely legfőbb stratégiai irányunkat, a Smarter Technology for All gondolatot is meghatározza. Okos technológia mindenkinek: azt gondolom ez a kezdeményezés is egy nagyon jó példa erre, hiszen a digitális eszközök segítségével hozzájárulhatunk egy fenntarthatóbb jövő megvalósításához"

"A WWF For Children környezeti nevelési programsorozat már régóta létezik, ám a Lenovo segítségével, a VR technológia integrálásával ezt egy egészen új szintre emelhetjük" - -tette hozzá Bogschütz Dániel, a WWF Magyarország vállalati együttműködési menedzsere. "A VR szemüvegek által egy sokkal izgalmasabb és érdekesebb megközelítésből mutathatjuk be környezetünket a diákok számára, akik 10-20 éven belül akár vállalati vezetőkként vagy a jövő törvényhozóiként töltenek majd be fontos szerepet"

Az elmúlt években a Lenovo számos olyan zöld szabályozást vezetett be globális vállalati működésébe, amellyel a fenntarthatóbb jövő megvalósításához kíván hozzájárulni. Az eddig elért kiemelkedő eredményeit pedig további célkitűzésekkel erősíti a következő évtizedben. A technológiai vállalat 5 éves tervében szerepel többek között, hogy globális üzleti tevékenységük villamos energia ellátásának 90 százalékát megújuló erőforrásokból biztosítsa, továbbá 1 millió tonnával csökkentse ellátási láncának üvegházhatású gázkibocsátását. 2025-re a PC termékeinek 100 százalékában fog újrahasznosított anyagokat használni, míg a számítógépek csomagolásának 90, az okostelefonok csomagolásának 60 százaléka szintén újrahasznosított műanyagból fog készülni. A cél az, hogy az ellátási láncban és a terméktervezésében megvalósuló innovációk révén növelje részvételét a körforgásos gazdaságban.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)