Hirdetés

Az első független teszt szerint a Cybertruck hatótávolsága kisebb, mint amit a Tesla ígért

|

Az esemény mérsékelt hidegben zajlott autópályán.

Hirdetés

A 21. századi elektromos autózás alighanem legmegosztóbb és legellentmondásosabb terméke a Tesla első elektromos pickupja, a Cybertruck. A 2019-es bemutatása után egy néhány hónapja még végtelennek tűnő spirál kezdődött, melyet többszörös hosszabbítás és szivárogtatások egész sora követett. Az elmúlt évek legtöbbet vitatott kérdése többek között a hatótáv volt, ami EV-ről lévén szó egyrészről nem meglepő, másrészről viszont egészen a végsőkig összevissza kommunikált a cég különböző értékeket.

Most, hogy már másfél hónapja elkezdődtek a kiszállítások, természetesen nyilvánosságra hozták a jármű gyári kondícióit. Eszerint a kétmotoros változat 547, míg a hárommotoros változat 515 km-t tesz meg egy töltéssel a 320 EPA mérések szerint, de számít, hogy merre visz a navigáció.

Hirdetés

Bár ez nagyjából megfelel a minimum elvárásoknak, kezdetben ennél lényegesen nagyobb értékekről beszéltek a modellel kapcsolatban. Volt, aki 1000 km-t is emlegetett, ami már megvalósult egy másik cég járművében, de 2019-ben még példa nélkül való volt. Később a sok licitálás és találgatás után sokáig semmilyen infó nem érkezett a Cybertruck hatótávolságáról. A debütálás napján jelentek meg a gyári értékek, de független vizsgálatnak még nem vetették alá egészen a mai napig.

Az Out of Specs Motoring egy tájékoztatással és edukációval foglalkozó közhasznú szervezet, mely gyakran rendez különféle független teszteket, főleg az elektromos autózással összefüggésben. Ők kaptak kölcsön egy kétmotoros Cybertruckot a gyártótól. A tesztre autópályán került sor mérsékelten hideg időben, 8 Celsius fokon. A járművet 114 km/h-s átlagsebességgel hajtották teljesen feltöltött akkumulátorral egészen a lemerülésig. A teszt a 410. kilométer megtétele előtt állt le, amit már nem sikerült elérnie a Tesla első furgonjának.

A gyári értékektől való eltérést persze okozhatta a "hideg" idő is, de ha ennyivel rosszabbul teljesít 8 fokon, vajon mire lehet komolyabb mínuszok esetén számolni. Persze elképzelhető, hogy kijön a matek, ha megvesszük a modellhez kínált hatótávolság növelőt, amit aranyárban adnak, és elfoglalja az egész platót.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)