Hirdetés

Furcsa ajtókkal és szenzorcunamival érkezik a kínai „Google” elektromos autója

|

A végeredmény egészen máshogy néz ki, mint a tavaly bemutatott prototípus.

Hirdetés

A kínai Baidu neve valószínűleg csak kevés olvasónknak cseng ismerősen, holott az egyik legnagyobb kínai internetes cégről van szó: a pekingi székhelyű cég üzemelteti Kína legnagyobb keresőmotorját, de van saját Wikipedia-szerű enciklopédiájuk, a Google Maps-re hajazó térképük és még egy sor hasonló szolgáltatásuk, amit természetesen főleg Kínában használnak.

Az évi több milliárd dolláros bevételével gazdálkodó cégnek komoly tervei vannak az autógyártás terén is. A Wired írta meg, hogy a Baidu nemrég bemutatta a kínai Geely autómárkával közös vállalkozásuk, a Jidu nevű cég első prototípusát, pontosabban, annak véglegesített változatát, mivel az első prototípust - lásd az alábbi képet - már tavaly augusztusban leleplezték. A piacra szánt változat ehhez képest alaposan átalakult - helyenként némi volvós beütéssel, ami nem véletlen, mivel a Geely anyacége a svéd márka tulajdonosa 2010 óta.

A tavaly bemutatott prototípus köszönőviszonyban sincs a most leleplezett változattal (Fotó: Baidu)

A tavaly bemutatott prototípus köszönőviszonyban sincs a most leleplezett változattal (Fotó: Baidu)

A Robo-1 nevű elektromos autót már az önvezető üzemmódra is felkészítették. A Baidu ígérete szerint a jármű körülbelül harmincezer dollárba, azaz bő 11 millió forintba fog kerülni, a vásárlók pedig jövőre vehetik át az első példányokat. Ha sikerül tartaniuk az árazást, a Robo-1 az egyik legkedvezőbb ajánlat lehet az elektromos autók piacán.

A Pekingben bemutatott idei változat már jobban emlékeztet egy sorozatgyártású autóra (Fotó: Baidu)

A Pekingben bemutatott idei változat már jobban emlékeztet egy sorozatgyártású autóra
(Fotó: Baidu)

Furcsa ajtókkal és szenzorcunamival érkezik

A csapotthátú karosszériájú autót a Baidu hatchback-ként aposztrofálja, ez a kategória azonban inkább a kétajtós városi autóké, a fotók tanúsága szerint inkább egy napjainkban divatos SUV/crossoverről van szó.

A Volvo-rokonság - a furcsa ajtók ellenére - oldalról a leglátványosabb (Fotó: Baidu)

A Volvo-rokonság - a furcsa ajtók ellenére - oldalról a leglátványosabb (Fotó: Baidu)

A legfeltűnőbb sajátossága, hogy az első ajtók felfelé nyílnak - bár nem pont úgy, mint a szintén nemrég bemutatott, új generációs DeLorean Alpha5 sirályszárnyai - míg a hátsó ülésekre az öngyilkos ajtóként is csúfolt, hátrafelé nyíló nyílászárók kihajtásával lehet beülni.

A kormány - azaz yoke - önvezető módban felhajtható, hogy ne zavarja az utast (Fotó: Baidu)

A kormány - azaz yoke - önvezető módban felhajtható, hogy ne zavarja az utast (Fotó: Baidu)

Bár az önvezetésre helyezik a hangsúlyt, de az autóban - egyelőre - még található kormány, igaz, az nem teljes méretű, hanem az angol nyelven yoke-nak nevezett, félbevágott, csapott kormány, amelyet akár félre is lehet hajtani az útból, ha a sofőrülésen ülő utasnak nincs rá szüksége.

Hirdetés

A Robo-1, az önvezető autókra jellemző módon dugig van tömve szenzorokkal: összesen 31 különféle egység dolgozik menet közben, a lézeres radartól, azaz lidartól kezdve az ultrahangos szenzorokon át a 12 kameráig, amelyek segítségével az autó 3D-modellt tud létrehozni az úttestről, amelyen halad.

A Baidu elképesztő számítási kapacitást is beépített az autóba: a TechRadar információi szerint a Robo-1 lelkét az Nvidia Orin X chipjei jelenti míg a műszerfalat helyettesítő nagyméretű, 3D-megjelenítésre is alkalmas képernyőjét a Qualcomm negyedik generációs Snapdragon Automotive Cockpit Platform 8295 chipje hajtja meg, ami lehetővé teszi a térbeli ábrázolást, videojátékok futtatását, de a hírek szerint az autó folyamatosan online mobil irodaként is használható lesz, emberi hangon beszélő digitális asszisztenssel, amely a gyártó szerint akár a másodperc töredéke alatt képes lesz reagálni a sofőr utasításaira.

A cég vezérigazgatója, Xia Yiping elmondta, hogy az Apollo platformnak nevezett önvezető rendszer számítási kapacitása a Tesla Autopilot nevű szuperszámítógépéhez mérhető. A rendszert már most is önvezető taxikkal tesztelik, amelyek eddig összesen már több mint 27 millió kilométert tettek meg, egyelőre ember által felügyelt önvezető módban.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)