Hirdetés

A BMW tuningműhelye is dobhatja a belső égésű motorokat

|

Az autóhergelő részleg vezetője szerint semmi gond nincs az elektromos hajtással, a vásárlók többsége egyetért ezzel.

Hirdetés

Az elektromosautó-szkeptikusok gyakran a vezetési élményt és a dübörgő-üvöltő motorokat hozzák fel indokként, a benzines járművek mellett. Mindezt pedig olyan cégek testesítik meg, mint a Mercedes gyári tuningcége, az AMG, vagy a BMW M, amely a bajor prémium márka autóit turbózza fel még jobban. A BMW M3 neve ebben a kategóriában afféle etalonként egyet jelent a sportos, dinamikus vezetéssel.

A BMW M3-ból eddig hat generáció készült, 1986 és 2020 között, ám az egyre izmosabb, egyre komolyabb teljesítményű autók fejlesztésének - legalábbis Európában - gátat szabnak a szigorú emissziós korlátozások. Emiatt, az M-szériás BMW-k utolsó előtti, F80 jelölésű generációjánál a korábban használt nyolchengeres motorok helyett visszaálltak a hathengeres erőforrások használatára - írja az Auto Evolution.

A BMW ügyfeleinek több mint 90 százalékát nem zavarja az elektromos hajtás (Fotó: BMW)
A BMW ügyfeleinek több mint 90 százalékát nem zavarja az elektromos hajtás (Fotó: BMW)

A BMW ügyfeleinek több mint 90 százalékát nem zavarja az elektromos hajtás (Fotó: BMW)

Ez azonban kevés lesz a jövőre nézve, mivel a BMW - amely már a hidrogénhajtású autók elterjedésére is készül - becslései szerint 2030-ra már a globálisan értékesített autóik feletisztán elektromos hajtású lesz, 2035-től pedig az EU területén nem is értékesíthetnek majd új, belső égésű motorral szerelt járműveket.

Hirdetés

A BMW M műhelyét vezető Frank van Meel nemrég a brit Autocar magazinnak nyilatkozva rávilágított, hogy mi történhet az M3 modellekkel.

Elképzelhető, hogy elektromos autóként folytatjuk, de ha ez így lesz, az M3 mindig is egy M3-as BMW lesz. Bármilyen hajtás is legyen benne, a lényeg, hogy a vásárlók akármikor üljenek is be a volán ögé, tudják, hogy M-szériás autóval közlekednek. Egyébként felmértük a vásárlóin igényeit és ebből az derült ki, hogy 90-95 százalékuk számára teljesen mindegy, hogy mit csinálunk a hajtással

- mondta van Meel a brit lapnak.

A mostani BMW 3-as széria, a G20 - és vele együtt az erre épülő M-modellek - 2025-ben vonulnak nyugdíjba, így nagy kérdés, hogy a következő generáció megtartja-e a belső égésű motort, esetleg hibrid-technológiát vetnek majd be a bajor cég mérnökei, ahogy tették azt a BMW XM koncepcióautónál. Az azonban biztosra vehető, hogy az ezután érkező M3-as és más M-szériás BMW-k elektromos autóként kerülnek maj d a piacra - akárcsak az új i3-as, amelynek már nem sok köze van a megosztó elődhöz.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)