Hirdetés

Elektromos autót fejleszt a legendás brit sportmárka

|

A cég vezetője szerint körömszakadtukig ragaszkodnak a benzines motorokhoz, de már készülnek a jövőre.

Hirdetés

A Caterham nevét valószínűleg csak a legkomolyabb autóínyencek ismerik, ami nem véletlen: az 1973-ban alapított brit sportautó-manufaktúra nem igazán érdekelt a különféle járműszegmensek kiszolgálásában. Ők egyféle autót gyártanak és kész!

Ez a jármű a Caterham 7, amely a Lotus Seven nevű kétüléses, nyitott sportautójára épül és amelyet 1957 és 1972 között gyártott a brit márka. Egyetlenegyszer próbáltak eltérni a bevált recepttől, aminek az eredménye a Caterham 21 kabrió lett. Ma a gyűjtők egyik kedvence, mivel az eredetileg tervezett évi 200 darab helyett összesen 40-50 darab készült el, mielőtt 1999-ben beszüntették a gyártását.

A Catheram Seven nem sokat változott a márka szűk 50 éves történelme során (Fotó: catheramcars.com)
A Catheram Seven nem sokat változott a márka szűk 50 éves történelme során (Fotó: catheramcars.com)

A Caterham 7 benzinmotorral készül, többféle erőforrást is használnak az autókban, a 0,6 literes Suzuki K6A-tól a kétliteress Ford Duratecen át a 2,4 literes RST-V8-ig.

Hirdetés

Most azonban kénytelenek lesznek váltani, hiszen múlt héten megszületett a megállapodás az Európai Unióban, amelynek értelmében 2035-től már nem lehet majd új benzines vagy dízel autókat értékesíteni a kontinensen. Bár Nagy-Britannia már nem tagja az uniónak, a cég eladásainak egy része az öreg kontinensről érkezik, így nem engedhetik meg maguknak, hogy ne nyissanak az elektromos hajtás felé - írja az InsideEVs.

A Catheram elektromos változata szakít a cég hagyományaival (Fotó: Catheram)
A Catheram elektromos változata szakít a cég hagyományaival (Fotó: Catheram)

Bob Laishley, a Caterham vezérigazgatója az Autocarnak adott interjújában árulta el, hogy a hagyományok őrzése mellett már ők is készülnek az elektromos autók korára, ezért már fejlesztik az első elektromos modelljüket, amelyről annyit mondott, hogy nem egyszerűen a Seven villanyhajtású verziója lesz.

Ettől függetlenül ragaszkodnak hozzá, hogy az egyelőre hétpecsétes titokként őrzött autójuk megőrizze a Caterham névre jellemző karakterét, azaz kicsi, könnyű és egyszerű legyen, miközben azt a vezetési élményt nyújtsa, mint az eddig elkészült, benzinmotoros változatok.

Az AeroSeven Concept 5 éve mutatkozott be (Fotó: Catheram)
Az AeroSeven Concept 5 éve mutatkozott be (Fotó: Catheram)

A jövőbeni modellről egyelőre nem sokat árultak el, ezért az iparági szakértők közül többen úgy vélik, az elektromos változat hasonlíthat majd a cég által öt éve bemutatott AeroSeven Concept koncepcióautóra, amelyből a bolgár Kinetik Automotive három éve már épített egy villanyhajtású egyedi darabot.

Elképzelhető azonban, hogy a Caterham saját gyártású elektromos autója ennél jobban elrugaszkodik majd a nagy elődtől, Laishley ugyanis annyit mondott, hogy a kétüléses sportautóktól eltérően a jövőbeni fejlesztés esetén az egyik legnagyobb jellegzetességről is lemondhatnak, ha a fejlesztés során úgy alakulnak a dolgok.

Szebb és modernebb lesz, mint a Seven - ezzel szeretnénk megkülönböztetni az elektromos modellt a többitől - és még az sem kizárt, hogy teteje is lesz. Tisztán elektromos hajtású modellt ter4vezünk, kizárólag hátsókerék-meghajtással

- árulta el a cég vezetője a Caterham elektromos autójáról.

Laishley hozzátette, egyelőre még gondolkodnak azon is, hogy a Caterham Sevenből is építsenek elektromos változatot, ez azonban komoly kihívásokat jelentene a mérnökök számára, ugyanis az alacsony tömegéről is ismert autóba be kellene építeni egy komolyabb súlyú akkumulátort is.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)