Hirdetés

Vuhanból érkezik, 1070 lóerővel támad az elektromos „kínai Hummer”

|

Az ikonikus amerikai terepjáró első generációját idéző gépszörny hajmeresztő gyorsulást is ígér.

Hirdetés

A kínai Dongfeng autómárka hazánkban még jobbára ismeretlen, ennek ellenére érdemes megjegyezni a nevet, ugyanis a közeli jövőben várhatóan elárasztják majd Európát a kínai elektromos autók. Bár a Távol-Keletről többségében valószínűleg városi kisautók érkeznek, a nagy vasak szerelmeseinek is érdemes megismerkedni Kína autóiparával.

Annál is inkább, mert, ahogy az Inside EVs beszámolt róla, a vuhani székhelyű Dongfeng mérnökei az amerikai hadsereg által is használt Hummer H1 alapjaira építettek egy elképesztő tulajdonságokat ígérő elektromos terepjárót.

A Dongfeng Warrior M50 az amerikai Hummer H1 mintájára készül (Fotó: Dongfeng)
A Dongfeng Warrior M50 az amerikai Hummer H1 mintájára készül (Fotó: Dongfeng)

A Dongfeng Warrior M50 az amerikai Hummer H1 mintájára készül (Fotó: Dongfeng)

Kínában óriási kultusza van az 1983-ban bemutatott, amerikai High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle-nek, amelyet az amerikai hadsereg HMMWV-nek rövidített, ebből köznevesült a Humvee forma, amely a Hummer első generációs (H1) modelljeit jelöli. A népszerűséget mutatja, hogy a Wikipedia külön szócikket szentel a különféle kínai Humvee-klónoknak, amelyeket legalább három cég gyárt a távol-keleti országban. Ezekből a Dongfeng által gyártott, Hanma fantázianéven emlegetett változatok eredeti, amerikai importból származó alkatrészekből állnak.

Hirdetés

A kínai márka Dongfeng Warrior M50 márkanéven kínálja saját változatát, amelyből a kínai hadseregnek készültek katonai célú változatok, de utcai modellt is kapni belőle. Az eredetileg 4 literes, 200 lóerős dízelmotorral szerelt autókból a kínai állam tulajdonában álló autógyártó most elektromos változatot szeretne fejleszteni.

Rémületes gyorsulást ígér a kínai elektromos Hummer

Az eddig kiszivárgott információk szerint nem akármilyen gépről lesz szó. A tervek szerint 800 kilowatt teljesítményű villanymotor kerül majd bele, amely nem kevesebb, mint 1070 lóerőt jelent. Ez, a kínai cég állítása szerint kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsítja fel a 3,1 tonnás (!) autót álló helyből 100 km/h sebességre. Ezt az Inside EVs szerint érdemes fenntartásokkal kezelni, különösen, hogy a dízelmotoros változat 3480 kilogrammot nyom, ugyanis, ha igaz, hogy az elektromos verzió ennél bő 300 kilóval könnyebb, az világelsőséget jelentene, ugyanis az azonos modellek esetén a villanyhajtású szokott nehezebb lenni a súlytöbbletet jelentő akkumulátorok miatt.

A 3,1 tonnás autó a hírek szerint kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul álló helyről 100 km/h-ra (Fotó: Dongfeng)
A 3,1 tonnás autó a hírek szerint kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul álló helyről 100 km/h-ra (Fotó: Dongfeng)

A 3,1 tonnás autó a hírek szerint kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul álló helyről 100 km/h-ra (Fotó: Dongfeng)

Apropó, akkumulátor, a Dongfeng Warrior M50-be egy 140 kilowattórás akkumulátorcsomag kerülne, amely 500 kilométeres hatótávot tenne lehetővé, 100 kilométerenként 26 kWh fogyasztással.

Egyelőre nem tudni, hogy mikortól kerülhet kereskedelmi forgalomba a kínai gépszörny, ahogy arról sincs információ, hogy mennyibe kerül majd, azonban a várakozások szerint lényegesen olcsóbb lesz, mint a hasonló kaliberű amerikai elektromos terepjárók. Kevéssé valószínű azonban, hogy az európai utakon gyakori látvánnyá válna majd a Dongfeng Warrior M50, különösen, mivel a dízeles változat is rendkívül népszerű Kínában, így valószínű, hogy az elektromos verzióból még több is fogyna a távol-keleti országban.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)