Hirdetés

Európába jön az elektromos autók töltését forradalmasító Freewire

|

A Freewire töltői egy okos ötletnek köszönhetően kevésbé terhelik a hálózatot.

Hirdetés

Ahogy tegnap írtuk, Magyarország egyelőre komolyan le van maradva a nyugati országoktól, ami az elektromos autós töltő-infrastuktúrát illeti, de szerencsére az Európai Unió AFIR irányelvének köszönhetően rövidesen ugrásszerűen megnőhet a töltőoszlopok száma.

Erre nagy szükség lesz, ugyanis az elektromos autók száma is meredeken emelkedik, azonban sokan tartanak tőle, hogy a villamos hálózat nem fogja bírni a terhelést, ha egyszerre sok, nagy teljesítményű töltőt igénylő járművet csatlakoztatnak a töltőoszlopokra.

A FreeWire töltőit gyorsabb és egyszerűbb telepíteni, mint a hagyományos oszlopokat (Fotó: FreeWire Technologies)
A FreeWire töltőit gyorsabb és egyszerűbb telepíteni, mint a hagyományos oszlopokat (Fotó: FreeWire Technologies)

Ezen segíthet az amerikai FreeWire Technologies, amelyről az Electrek írta meg, hogy az USA után Európában is terjeszkednének.

Hirdetés

A FreeWire először 2018-ban hallatott magáról, amikor a Volvo komolyabb befektetéssel szállt be a cégbe, legutóbb pedig a Las Vegas-i CES 2023 orán mutatták be különleges töltőmegoldásukat.

A cég Boost Charger 200 nevű töltője például képes a 200 kilowattos töltésre is, miközben csupán a betáplált energia nyolcadára van szüksége, mint egy hagyományos töltőoszlopnak. Ez azt jelenti, hogy egy arra alkalmas elektromos autóba 15 perc alatt akár 320 kilométernyi hatótáv is tölthető.

A titok nyitja, hogy a cég töltőiben speciális, nagy teljesítményű, 160 kilowattóra kapacitású akkumulátorok lapulnak. Ezek működését egy, a FreeWire által kifejlesztett töltéskezelő szoftver hangolja össze a villamos hálózattal, így az oszlopok a hálózat alacsonyabb terhelése mellett is képesek feltölteni az elektromos járműveket. Arról nem szól a fáma, hogy az akkumulátorokat a cég szakemberei cserélik-e, ha azok lemerültek, vagy az oszlop az üresjáratok során pótolja a leadott energiát.

Az akkumulátorokkal felszerelt töltőoszlopok kevésbé terhelik a hálózatot (Fotó: FreeWire Technologies)
Az akkumulátorokkal felszerelt töltőoszlopok kevésbé terhelik a hálózatot (Fotó: FreeWire Technologies)

A megoldás további előnye, hogy könnyebben és olcsóbban telepíthetőek, mint a hagyományos, fix töltőoszlopok, emiatt pedig egyszerűbb a kihelyezésük is, mert nincs hozzájuk szükség a beépített töltőkhöz hasonló engedélyek megszerzésére. Ennek köszönhetően a FreeWire töltőit akár néhány napon, de szükség esetén akár néhány óra alatt be lehet üzemelni az erre alkalmas helyszínen.

A cég április 19-én nyitja meg a Nagy-Britanniában található Banbury-ben épülő új európai központját, ahonnan rövidesen megkezdik a terjeszekdést az Európai Unió irányába is.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)