Hirdetés

Ismerős köntösbe bújt a világ első elektromos Ladája

|

Az orosz márka feltehetően nem az innovációval szeretné meggyőzni a vásárlókat.

Hirdetés

Az egykori KGST-országok autógyártói közül mára kevesen maradtak talpon, a legsikeresebbek - Škoda, Dacia - mögött jellemzően komoly konszernek állnak: előbbi márka a Volkswagen-csoport tagja, míg utóbbi erősen kötődik a francia Renault-hoz.

Európában kevésbé sikeres, de az orosz piacon továbbra is tényezőnek számít a Lada, amelyről mostanában az ukrajnai háború kapcsán szóltak a hírek. Az Oroszország elleni szankciók miatt ugyanis a Lada egyre nehezebb helyzetbe kerül, tavasszal a Motor1 számolt be róla, hogy a cég dolgozói csökkentett fizetést kapnak, ráadásul a termelést is le kellett állítani. Az orosz vállalat már annyira szorult helyzetbe került, hogy egyik legsikeresebb modelljüket, a 2012 óta gyártott Lada Grantát már ABS, légzsák és más biztonsági felszereltség nélkül árusítják.

A Lada igyekszik lépést tartani a világgal (Fotó: Lada.ru)
A Lada igyekszik lépést tartani a világgal (Fotó: Lada.ru)

A Lada igyekszik lépést tartani a világgal (Fotó: Lada.ru)

A fejlődés azonban nem állhat meg, a cég ugyanis még augusztus elején bemutatta első teljesen elektromos modelljét, a kínálatban eddig is szereplő Lada Largus villanyhajtású változatát.

Hirdetés

Az új modellről egyelőre keveset lehet tudni, azonban a közzétett fotók alapján, illetve a 2012 óta gyártott benzinmotoros Lada Largus ismeretében kijelenthető, hogy az egyterű a 2006-ban bemutatott Dacia Logan MCV klónja. Pontosabban nem a klónja, mivel az eredeti Dacia-licensz alapján gyártja az orosz AvtoVAZ.

A kétezres évekből érkezik az első elektromos Lada alapját adó konstrukció (Fotó: Lada.ru)
A kétezres évekből érkezik az első elektromos Lada alapját adó konstrukció (Fotó: Lada.ru)

A kétezres évekből érkezik az első elektromos Lada alapját adó konstrukció (Fotó: Lada.ru)

Ennek fényében biztos, hogy a Lada e-Largus ugyanúgy a Renault-Dacia B0 platformjára épül, mint a Logan MCV, de a román márka rendkívül sikeres terepjárója, a Duster is.

Az öt-, illetve hétüléses, valamint áruszállító kivitelben kínált autóról a gyáriak szinte semmilyen részletet nem árultak el, az orosz médiában olyan információk keringenek, amel szerint eg ytöltéssel 400 kilométert tud majd megtenni és kompatibilis lesz a CCS-gyorstöltőkkel.

A Motor1 érdeklődésére a Lada megerősítette, hogy az első protoípusokat jövőre mutatja majd be, ezekkel a technológiát tesztelik majd. Azt azonban még nem tudni, hogy mikor kerülhet sorozatgyártásba az e-Largus. A szakma 2024-es bevezetésre számít, ezt azonban a jelenleg is zajló háború miatt érdemes fenntartásokkal kezelni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)