Hirdetés

Erre a helyzetre nem volt felkészülve a Tesla vezetéstámogató rendszere

|

Videón látható, hogyan tanácstalanodik el az FSD a vasúti átjáró utáni stoptábla láttán.

Hirdetés

A Tesla saját fejlesztésű vezetéstámogatási rendszere, habár sok jogos kritika is érte az elmúlt években, alighanem az egyike a legjobbaknak, amit jelenleg használnak az autógyártásban. A legtöbb vezetési szituációban pontosan azt teszi, amit elvárnánk tőle, ám még mindig akad olyan helyzet, ami meglepetést okoz neki.

Egy YouTube-ra feltöltött videón most az látható, hogy egy Model 3 tulajdonosa, aki a Full Self-Driving 12.3.6-os verzióját használja járművében, egészen szürreális helyzetbe kerül: egy vasúti átjárón halad éppen át, mikor az autó rendszere érzékeli, hogy az átkelő túloldalán - mivel egy kereszteződés következik - egy rendkívül szerencsétlenül elhelyezett stoptábla van.

Nagyon úgy tűnik, hogy az FSD nem tudja megfelelően kezelni a helyzetet, mert valószínűleg nem érzékeli, hogy síneken áll, a szükségesnél távolabb a táblától. A sofőrnek végül kézi vezérlésre kell váltania ahhoz, hogy tovább tudjon haladni.

Hirdetés

Ez már csak azért is furcsa, mert az FSD általában megfelelően szokott átkelni a vasúti átjárókon, és nem okoz neki gondot az ilyen helyzetek pontos felmérése és megfelelő kezelése. Ebben az esetben feltehetőleg az okozott majdnem a galibát, hogy a rendhagyó helyen elhelyezett tábla anomáliájával nem tudott mit kezdeni a rendszer.

Egy másik hasonló videón az látható, hogy egy Tesla-tulajdonos szintén bekapcsolt FSD-vel érkezik egy vasúti átkelőhöz, a sűrű köd miatt azonban az érzékelők nem látják sem az átkelőnek, sem pedig az elhaladó vonatnak a fényeit. Az nem derül ki a felvételből, hogy melyik modellel, illetve melyik FSD-verzióval történik az eset, az azonban tisztán látszik, hogy a balesetet csak a sofőr lélekjelenlétnek köszönhetően tudják elkerülni.

Az autó így is ütközött, de a vonat oldala helyett a kereszteződés sorompójának. Csak kisebb sérüléseket szenvedett el a jármű, dacára annak, hogy sokkal nagyobb baj is történhetett volna. A Teslák 2022 óta kizárólag kamerákra támaszkodnak az önvezető funkció működése során, az ultrahangos és a radaros érzékelést kivették a képletből.

A történet tanulsága, hogy amíg nem születik megoldás a rossz látási viszonyok mellett történő navigálásra, érdemesebb ilyenkor inkább a saját érzékszerveinkre támaszkodni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)