Hirdetés

Ezek a napelemmel és szélturbinával ellátott utcai lámpák jelenthetik a választ a töltőhálózat hiányosságaira

|

Az köztéri EV-töltőket lakóparkok, repterek és bevásárlóközpontok közelében telepítenék.

Hirdetés

Bár a tisztán elektromos hajtású autók térnyerése kissé lelassult az elmúlt év során, abban teljes az egyetértés a járműipari szereplők körében, hogy ha némi csúszással is, de az EV-ké a jövő. Amíg azonban ez bekövetkezik, addig számos akadályt kell eltávolítani a terjedés útjából. Ezek egyike, a hagyományos autókkal szembeni ártöbblet, már több gyártó részéről is megfogalmazódott, mint megoldásra váró probléma, de talán még ennél is gyakrabban hallunk a töltőhálózatok széles körű kiépítésének szükségességéről.

Az elmúlt néhány évben a nagy teljesítményű gyorstöltők terjedése és a kompatibilitás kérdésében megkötött kompromisszumoknak köszönhetően sokat javult a helyzet, azonban még mindig fel szokták hozni érvként a töltőhálózat hiányosságait a technológiával szemben. A tiszta technológiák infrastrukturális támogatását zászlajára tűző Beam Global most egy jelentős újítást terjesztene el az Egyesült Államokban, melynek keretében utcai lámpára kihelyezett inverterek és szélturbinák segítségével gondoskodnak az elektromos járművek utcai töltéséről.

Hirdetés

A vállalat hétfőn jelentette be az úgynevezett BeamSpotok elterjesztésének szándékát, melyeket tervei szerint olyan sűrűn lakott helyeken állítana a lakosság szolgálatába, ahol a megnövekedett igényeket nem fedi le maradéktalanul a meglévő infrastruktúra. A Beam Global elsősorban lakóparkok, repterek és bevásárlóközpontok környékén kezdené el kiépíteni az utcai lámpákra telepített erőművekből álló töltőhálózatát.

A találmány nem számít teljesen újdonságnak, néhány helyen létezik már ilyen a tengerentúlon, azonban a BeamSpot egységeit az teszi különlegessé, hogy a szükséges energia nagyobb részét maguk állítják elő, és integrált energiatárolókban tartják a további felhasználásig. Így a vállalat szerint több energiát tudnak leadni, mint amire egy átlagos utcai lámpa áramköre képes.

Mindemellett nem igényelnek olyan költséges és helyigényes befektetést, mint a hagyományos töltők telepítése. Bár az engedélyeztetési eljárások államonként eltérhetnek, a vállalat szerint még így is lényegesen egyszerűbb az ezzel járó procedúra, mint a hagyományos elektromos töltőfejek telepítéséhez szükséges feltételek biztosítása.

A vállalat szerint egy BeamSpot akár napi 350 kilométer megtételéhez szükséges töltés leadására is képes az 1 kW-os inverternek, az azonos teljesítményű szélturbinának, valamint a 15 kWh-s akkumulátornak köszönhetően. Ezen felül a cég gyárt egy hasonló elven működő, ám lényegesen nagyobb teljesítményű egységet is EV Arc 2020 néven. Ezek áráról egyelőre nem sok konkrétumot tudunk, de a BeamSpotoké állítólag 65 000 dollár (kb 23,5 millió forint) körül fog alakulni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)