Hirdetés

Három BMW i3 villanymotor hajtja ezt a menő szárnyashajót

|

A különleges jármű a most zajló 76. cannes-i filmfesztiválon mutatkozik be.

Hirdetés

A Cannes-ban zajló filmfesztivál vendégei egy egészen különleges vízi járművel is utazhatnak, amelynek fedélzetén ráadásul nem kell szégyenkezniük a körynezetszennyezés miatt, ugyanis az Icon nevű, tisztán elektromos üzemű hajó lelke három villanymotor, amelyek a ma már nem gyártott BMW i3-ból származnak.

A német gyártó még tavaly jelentette be, hogy tíz év után elköszönnek a meghökkentő külsejű kisautótól, az új i3 már egészen máshogy néz ki: egy hagyományos szedán lesz.

Az Icon elektromos szárnyashajót három BMW villanymotor hajtja
Az Icon elektromos szárnyashajót három BMW villanymotor hajtja

Térjünk azonban vissza az Iconhoz, amelynek további különlegessége, hogy szárnyashajó módjára, a vízből kiemelkedve közlekedik, ami hatékonyan csökkenti a közegellenállást, így akár 80 százalékkal kevesebb energiát igényel a hajó mozgatása, mint a "szárnyak" nélkül.

Hirdetés

A három i3 motor csaknem 45 km/h, azaz 24 csomó cirkáló sebességre tudja felgyorsítani a hajót, de ha szükség van rá, akár az 56 km/h (30 csomó) csúcssebességre is képes. A 240 kilowattórás akkumulátor 50 tengeri mérföldes, azaz 92,6 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A hajó 13,15 méter hosszú, azaz nagyjából egy városi busszal hasonlítható össze a mérete. A háromszög alakú hajótest szélessége a hátsó részen eléri a 4,5 métert. A BMW Designworks által megálmodott utasteret óriási ablakok zárják közre, ahonnan az utasok gyönyörködhetnek a kilátásban.

Az Iconból jelenleg egy darab létezik
Az Iconból jelenleg egy darab létezik

A kapitány a legmodernebb eszközökkel vezérelheti a hajót, amelynek kezelőfelülete a BMW iDrive rendszerét idézi. A különféle információk egy 32 hüvelykes, 6K felbontású érintőképernyőn jelennek meg, de a hatótávval, illetve a várható időjárással kapcsolatos információkat akár hangvezérlés segítségével is lekérdezheti a kapitány.

Egyelőre nincs tervben az Icon sorozatgyártása, a BMW azonban azt reméli, hogy a cannes-i bemutató felkelti a lehetséges vásárlók érdeklődését.

Nem ez az első szárnyas megoldás az elektromos hajtású hajók világában: a svéd Candela a szintén svéd Polestarral közösen fejlesztett egy saját változatot, igaz, az inkább motorcsónaknak tekinthető.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)