Hirdetés

Digitális nomádoknak tervezték a lánctalpas, elektromos terepjárót

|

A csomagtartó nyílását egy tejesdoboz ihlette.

Hirdetés

Bár nem a Jeep hivatalos formaterévről van szó, érdemes a dél-koreai B. K. Kang nevű designer által megálmodott koncepciót megnézni, mert számtalan kreatív ötlet szerepel benne. A Yankodesign számolt be a különleges ötletről, amely a jurtákra használt mongol szó után kapta a Jeep Ger nevet.

Maga a jármű egy teljesen önvezető elektromos autó, vagyis autónak látszó tárgy, az ugyanis már elsőre feltűnik, hogy kerekek helyett egymástól függetlenül mozgatható lánctalpas egységeket használ. Mivel teljesen autonóm gépről van szó, a belsejében nem is találunk kormányt vagy pedálokat, ez viszont lehetővé teszi, hogy a belteret mindig a felhasználó igényeire szabják.

A Jeep Ger koncepció digitális nomádoknak kínálja a fenntartható önvezető autózás élményét (Fotó: BK Kang/Behance)
A Jeep Ger koncepció digitális nomádoknak kínálja a fenntartható önvezető autózás élményét (Fotó: BK Kang/Behance)

A Jeep Ger koncepció digitális nomádoknak kínálja a fenntartható önvezető autózás élményét (Fotó: BK Kang/Behance)

B. K. Kang - aki saját bevallása szerint egyébként a Hyundai formatervező-gyakornoka - első sorban a digitális nomádoknak szánná a Jeep Ger koncepciót, olyanoknak, akik szeretnek folyamatosan mozgásban lenni és akár minden nap új helyen ébredni. Az autó üléseit ugyanis szükség esetén függőággyá lehet alakítani, de akár íróasztal és ehhez tartozó irodai szék is kialakítható a jármű belsejében.

Hirdetés

Arról egyelőre nincs információ, hogy a Jeep Ger milyen technológiát tartalmaz, azaz nem tudjuk, hogy hány lóerős és mekkora a hatótávja. Kang viszont tervezett mellé egy D-Nomad Hubnak nevezett különleges épületet is, ahová egyszerre több ilyen jármű is bedokkolhat tölteni. A Hub belsejében pihenőhelyiségek, de akár tárgyaló is kialakítható, így tényleg valódi digitális nomád központot lehet akár a semmi közepén felhúzni a moduláris megoldás segítségével.

A háttérben látható a D-Nomad Hub, ahová a Jeep Ger bedokkolhat tölteni (Fotó: BK Kang/Behance)
A háttérben látható a D-Nomad Hub, ahová a Jeep Ger bedokkolhat tölteni (Fotó: BK Kang/Behance)

A háttérben látható a D-Nomad Hub, ahová a Jeep Ger bedokkolhat tölteni (Fotó: BK Kang/Behance)

Az ide érkezők lánctalpas terepjárói hangvezérléssel kapcsolhatóak a dokkolóra, ilyenkor az utasok a tejesdobozhoz hasonlóan szétnyíló hátsó ajtón keresztül juthatnak be a Hub belsejébe. A csomagokat a kocsi orrába lehet elrejteni, míg a tetején napelemek húzódnak végig, hogy akár a puszta közepén is lehessen tölteni az akkumulátorokat. A tető azonban szükség esetén leszerelhető, ha egy picit éreznénk a bőrünkön a napsütést és a szellőt.

Tejesdoboz ihlette a Jeep Ger hátsó ajtaját (Fotó: BK Kang/Behance)
Tejesdoboz ihlette a Jeep Ger hátsó ajtaját (Fotó: BK Kang/Behance)

Tejesdoboz ihlette a Jeep Ger hátsó ajtaját (Fotó: BK Kang/Behance)

A kialakításnak köszönhetően akár távoli területeken működő kutató-, és mentőállomások számára is ideális lehet a koncepció, már csak az a kérdés, hogy a Jeep valóban lecsap-e a Ger ötletére.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)