Hirdetés

Kínából érkezik a Cybertruck kihívója

|

A Radar RD6 összkerék-meghajtású változata állítólag vontatás közben is képes úgy gyorsulni, mint a Tesla első pickupja.

Hirdetés

A neves kínai EV-gyártó, a Geely 2022 végén mutatta be pickupját Radar RD6 néven. Az akkor megvillantott kétkerék-meghajtású, tisztán elektromos furgont most követi az összkerék-meghajtású változat. A brand vezérigazgatója azzal igyekszik népszerűsíteni az új kivitelű típust, hogy ugyanolyan gyorsulásra lesz képes, mint a Cybertruck, de vontatás közben. 

Az elektromos kisteherautó tervezésében a neves brit autótervező, Peter Horbury segédkezett, aki a Lotusnál és a Volvónál végzett munkájáról is ismert. Az RD6 a Geely SEA platformjának egy változatára épül fel, amelyet a Polestar 4, a Volvo EM90 és az összes ZEEKR modellnél is használnak.

A Kína első tisztán elektromos kültéri életmódjárműveként is emlegetett autót szeptemberben kezdték el forgalmazni 25 000 dolláros (kb. 9 000 000 forint) áron. A Geely, a Volvo, a Polestar és a ZEEKR mögött álló anyavállalat ezzel az árral már biztosan győzött a Tesla pickupjával való összehasonlításban.

Hirdetés

A Radar RD6-ot jelenleg három különböző teljesítményű akkumulátorral lehet megvásárolni: 63 kWh, 86 kWh vagy 100 kWh kapacitással, ami akár 632 km hatótávolsággal láthatja el a járművet. Egyébként nem ért senkit meglepetésként a négykerék-meghajtású változat, azt már ígérgetik egy ideje a cég részéről. A Radar vezérigazgatója, Ling Shiquan a héten megerősítette, hogy a második negyedévben kerül piacra a sokak által várt kivitel.

Bár nem minden specifikációt hoztak eddig nyilvánosságra, Ling azt állítja, hogy a 4WD változat a Tesla Cybertruckjához hasonló gyorsulási képességekkel rendelkezik majd, de mindeközben akár több száz kilogramm vontatására is képes lesz. Ezen felül állítólag még a Hummer EV gázlómélységét is felülmúlja, akár 813 mm-ig is át lehet majd vele hajtani vízen.

A Radar 4WD RD6 akár 865 kg hasznos terhet is elbír majd, ami nagy előrelépés a korábbi változat  430 kilogrammos teherbírásához képest. A vontatási kapacitás szintén nő, méghozzá 2,5 tonnáról 3 tonnára, az egyik legmenőbb újdonsága pedig a más EV-k közvetlen töltésének képessége lesz.

A vállalat tavaly év végén kezdte meg az elektromos pickup exportját a tengerentúlra. Az új változat 2024 második félében kerül piacra a vállalat közleménye szerint.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)