Hirdetés

Különleges koncepcióval ünnepli 100 éves luxusautóját a Lincoln

|

Kormány már nem kerül bele, lesz viszont benne pár szemkápráztató különlegesség.

Hirdetés

A Lincoln neve Magyarországon kevésbé cseng ismerősen, a legtöbben talán az amerikai elnöki limuzinjairól ismerhetik a Ford által 1922-ben felvásárolt márkát (Roosevelt, Truman, Kennedy, Johnson, Nixon, Ford, Carter, és az idősebb Bush elnök is Lincoln limuzinokkal közlekedett).

Ez az év egyébként egybeesett a cég első luxusautójának, a Model L-nek a megjelenésével - írja az InsideEVs. Erre a centenáriumra emlékezve a márka nemrég lerántotta a leplet az elképesztően futurisztikus Lincoln Model L100 Concept nevet viselő koncepcióautójáról, amely a cég jövőjébe kínál betekintést.

Ez a Lincoln Model L Greta Garbo tulajdona volt (Fotó: Wikipedia)
Ez a Lincoln Model L Greta Garbo tulajdona volt (Fotó: Wikipedia)

Ez a Lincoln Model L Greta Garbo tulajdona volt (Fotó: Wikipedia)

Bár valószínűtlen, hogy a koncepció ebben a formában megvalósuljon, egyes fejlesztései megjelenhetnek a közúti modellekben. A Lincoln Model L100 Concept a cég szerint a "túláradó elegancia és a szolíd visszafogottság közti feszültséget" testesíti meg, akármit is jelentsen ez, a koncepcióautó ugyanis mindennek nevezhető, de visszafogottnak nem igazán.

A Lincoln Model L100 Concept a klasszikus grand tourer autók vonalvezetését hozza (Fotó: Lincoln)
A Lincoln Model L100 Concept a klasszikus grand tourer autók vonalvezetését hozza (Fotó: Lincoln)

A Lincoln Model L100 Concept a klasszikus grand tourer autók vonalvezetését hozza (Fotó: Lincoln)

Bár a pontos méreteket nem ismerjük, a képekről és a videóról is látszik, hogy jókora gépről van szó, amely leginkább az elnyújtott formákat előnyben részesítő, úgynevezett grand tourer autókra emlékeztet, amelyek a nagy teljesítményű erőforrásokat kombinálják a legmagasabb szintű luxussal.

Hirdetés

A Model L100 Concept leglátványosabb része kétségtelenül az átlátszó gépháztető (szándékosan nem motorháztetőt írtunk, hiszen elektromos autóként valószínűleg nem az orrában lesz a motorja), amely alatt egy kristályból faragott agár lendül ugrásra: ez volt a régebbi Lincoln-modellek hagyományos orrdísze, ilyesmit azonban ma már egyetlen új autón sem látni, a légellenállás, na meg a közlekedésbiztonsági szempontok miatt. A Lincolnnál így kénytelenek voltak az átlátszó gépháztető alá rejteni a szobrocskát, amelyet annak idején még Edsel Ford, Henry Ford fia választott a Lincoln emblémájaként, és amely az eleganciát és a gyorsaságot jelképezi.

A kristályagár a kép jobb oldalán látszik az átlátszó gépháztető alatt (Fotó: Lincoln)
A kristályagár a kép jobb oldalán látszik az átlátszó gépháztető alatt (Fotó: Lincoln)

A kristályagár a kép jobb oldalán látszik az átlátszó gépháztető alatt (Fotó: Lincoln)

A külsőt egyébként úgy alakították ki, mintha azt a szél formálta volna meg. A kerekeket úgynevezett intelligens borítás rejti el a külvilág elől, amely azonban speciális fényekkel mégis átadja a mozgás érzetét a szemlélőknek.

A kerekeket fedő elemen fényeffekt mutatja, ha a kerék mozog (Fotó: Lincoln)
A kerekeket fedő elemen fényeffekt mutatja, ha a kerék mozog (Fotó: Lincoln)

A kerekeket fedő elemen fényeffekt mutatja, ha a kerék mozog (Fotó: Lincoln)

A hatalmas limuzin ajtajai és a teljes hosszúságban végighúzódó üvegtető is hátrafelé nyílik, ami a cég szerint az úgynevezett Lincoln Embrace üdvözlőszekvenia részét képezi - igaz, arról nem szól a fáma, hogy a hátrafelé nyíló, úgynevezett "öngyilkos-ajtók" nem kifejezetten biztonságosak, hiszen az autóból kiszálló utasok így nem látják, ha esetleg hátulról egy másik jrámű közeledik - de kétségtelenül látványosak, ráadásul, a modern szenzoroknak köszönhetően technológiailag megoldható, hogy figyelmeztessék az utasokat a hátulról érkező veszélyekre.

Hasonló ajtókat nem valószínű, hogy látnánk a piacra kerülő modelleken (Fotó: Lincoln)
Hasonló ajtókat nem valószínű, hogy látnánk a piacra kerülő modelleken (Fotó: Lincoln)

Hasonló ajtókat nem valószínű, hogy látnánk a piacra kerülő modelleken (Fotó: Lincoln)

A beltér kialakítása is a legmagasabb szintű luxust tükrözi. Az ülések borításához és a belső kárpitozáshoz semmiféle állati alapanyagot nem használtak, az ülések pedig az utasok igényei szerint átrendezhetőek: a klasszikus autós elrendezéstől a társasági életet középpontba állító helyzetig, amikor az utasok egymással szemben helyet foglalva beszélgethetnek.

Mivel önvezető autónak tervezték, kormány már nem került bele, sőt, a műszerfalat is kihagyták. Az egyetlen kezelőfelületnek a sofőr és az első utasülés közötti konzolo kialakított digitális tábla számít, amelyhez egy sajátos, az autó formáját idéző, szintén kristályból metszett vezérlőegység is tartozik, amelyet az ékszerek, ékkövek ihlettek. Ez a kristályozás az egyik legújabb autós trend, a Volvo egyes modelljeiben már most is ilyen anyagból készül az automata váltók gombja - nemrég pedig a Renault egyik legendás modelljét is hasonló módon alakította át.

Az űrhajót idéző belső két különlegessége a kristályból faragott vezérlőeszköz és az egész padlót beborító képernyő (Fotó: Lincoln)
Az űrhajót idéző belső két különlegessége a kristályból faragott vezérlőeszköz és az egész padlót beborító képernyő (Fotó: Lincoln)

Az űrhajót idéző belső két különlegessége a kristályból faragott vezérlőeszköz és az egész padlót beborító képernyő (Fotó: Lincoln)

A beltér leglátványosabb eleme viszont kétségtelenül az egész padlót beborító hatalmas kijelző, amely a tetőablakon beeső fénytől függően más-más hangulatképeket vetít az utasok lába alá. Arról nem szól a fáma, hogy ez mennyire lehet zavaró, illetve, hogy a kijelző mennyi idő alatt karcolódik össze a rajta taposó cipőktől, de ez legyen a Lincoln mérnökeinek a gondja.

A Model L100 Concept természetesen elektromos hajtást kapna, ha gyártásba kerülne, ennek részleteiről túl sokat nem árult el a gyár, csak annyit, hogy új generációs akkumulátor-technológia kerül bele, ami az eddigi megoldásoknál egy léptékkel nagyobb energiasűrűséget ígér, azaz feltehetően gyorsabban tölthető és nagyobb a hatótávja is, mint a mostani elektromos autóké.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)