Hirdetés

Mi az igazság a kínai EV-temetőről?

|

Egy sanghaji újságíró szemrevételezte a helyszínt, és most cáfolja a vádakat.

Hirdetés

Hónapok óta egyre több helyen találkozni egy "kidobott", új elektromos autók ezreit bemutató kínában készült drón-videóval. A felvételt feltöltő youtuber elmélete szerint ezek a járművek azért hevernek százszámra egy elhagyott autótelepen, mert a vállalat sokszorosát gyártotta le az eladásra szánt autóknak, így játszva ki az állami támogatási rendszert és egyben javítva a saját eladási statisztikáját.

Az összeesküvés elméletekre fogékony olvasók ezrei osztották tovább a videót azt a látszatot keltve, hogy itt valami óriási greenwashing-botrány van kibontakozóban. Egy sanghaji újságíró, Mark Rainford szeretett volna utánajárni ennek a szenzációhajhász ügynek, ezért személyesen kereste fel a videón látható telepet.

Hirdetés

Kezdetben a vádak egy Zhejiang tartománybeli autótemetőről szóltak, ahol többezer Neta V modell rohad egy mezőn. Ez volt az első Rainford által cáfolt állítás. A terület bejárásakor mindössze 146 Neta V-t talált, az összes többi más modell volt.

Az újságíró második cáfolata az autók állapotára vonatkozat. Míg az eredeti videót feltöltő youtuber állítása szerint a több ezer jármű mindegyike vadonatúj, ezzel szemben ő csak elenyésző számban talált olyan autót, ami nem lett volna jól láthatóan használt.

Az igazságot feltáró részlet, hogy az autók túlnyomó többsége egy olyan márka, amit elsősorban fuvarmegosztó céllal használnak az ázsiai országban. A BAIC BJEV EC3 nevű modellt tömegével vásárolták fel olyan autókölcsönző cégek, amelyek a rövidéletű elektromos bicikli őrületett követően az autólölcsönzés fuvarmegosztással kombinált változatában látták a jövőt. A várt sikerrel ellentétben a tömegközlekedés kiszámíthatósága és gyorsasága ezeket a kezdeményezéseket is gyors kudarcra ítélte. Ha ez nem lett volna még elég, az EC3 egy sor olyan "gyermekbetegséggel" rendelkezik, élen a kifogásolhatóan rövid rendelkezésre állással, hogy egész biztosan nem volt jó ötlet a fuvarmegosztó cégektől ekkora mennyiségben bevásárolni belőlük. Ezen felül a taxik olcsósága és a parkolási nehézségek megoldatlansága véglelgesen eldöntötte ennek a formátumnak a sikertelenségét.

Más független forrásból ugyan nem lettek megerősítve a sanghaji újságíró által nyilvánosságra hozottak, de nem is siettek cáfolni azokat az érintett cégek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)