Hirdetés

Fura helyre került ennek az autónak az ajtaja

|

Több mint fél évszázad után tér vissza a jellegzetes városi kisautó - de már természetesen elektromos hajtással.

Hirdetés

Kevés furább autót lehet elképzelni az 1953-ban bemutatott Isettánál. Eredetileg az olasz Iso Autoveicoli által fejlesztett buborékautót később több vállalat is licenszelte, így készült belőle Franciaországban VELAM néven, Romi-Isettaként Brazíliában, De Carlo - Isetta márkanév alatt Argentínában, Németországba pedig a BMW közvetítésével jutott el, amely az első sikerek után megvásárolta az Ermenegildo Preti és Pierluigi Raggi által tervezett járgányt. A BMW modellje lett a legkeresettebb, amelyből több mint 160 ezer darabot gyártottak.

Az utolsó darabok 1962-ben készültek el, majd hosszú szünet után 2016-ban egy Micro Mobility Systems nevű cég mutatta be a Genfi Autószalonon az Isetta újragondolt változatát. A már Microlino nevű elektromos városi kisautó megtartotta a nagy előd jellegzetes formáját, még a karosszériától különálló fényszórók is megmaradtak, igaz, a világítást korszerű LED-csíkokkal egészítették ki.

Az eredeti tervek szerint a Microlino már 2018-tól kapható lett volna, azonban a fejlesztés kissé elhúzódott, így a cég végül tavaly mutatta meg az egyik prototípust.

A Microlino várhatóan idén már tényleg kereskedelmi forgalomba kerül (Fotó: Microlino)

A Microlino várhatóan idén már tényleg kereskedelmi forgalomba kerül (Fotó: Microlino)

Most az InsideEVs szúrta ki, hogy a cég most már tényleg nagyon közel jár hozzá, hogy piacra dobhassa az elektromos kisautót, miután bejelentették, hogy a korai támogatók számára egy különleges, limitált szériás változattal kedveskednek majd. A Microlino-kra már 2018 szeptemberében nagyjából nyolcezer megrendelés futott be a céghez, a leghűségesebbek számára ezért most 999 darab egyedi, Pioneer Series-nek nevezett modellel kedveskedik majd a gyártó cég. Ezt azok kaphatják meg, akik már 2016-ban letették az előleget a saját Microlino-jukra és azóta is kitartottak, a hosszú várakozás ellenére. 

A limitált szériás változatok két különleges színt - Atlantis Blue, Torino Aluminium - kapnak majd, emellett lesz bennük napfénytető, vegánbőr üléskárpit, hordozható Bluetooth-hangszórók és egy egyedi, sorszámozott plakett is, amely mutatja, hogy különleges modellről van szó.

Hirdetés

A Microlino városi kisautókat egyébként egy 10,5 kilowattórás akkumulátorcsomag hajtja, amely egy töltéssel nagyjából 177 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé. A 12,5 lóerős villanymotor 90 km/h csúcsebességre gyorsítja majd a kisautót. Bár az eredeti Isettából készült háromkerekű változat is, hamar kiderült, hogy ez nagyon labilissá teszi a járművet, amely könnyen felborul, ezért később hátulra is két kerék került - a Microlino is ilyen lesz, így nem kell aggódni az úttartása miatt.

Az egyetlen ajtó előrefelé nyílik (Fotó: Microlino)

Az egyetlen ajtó előrefelé nyílik (Fotó: Microlino)

Akárcsak a nagy elődnél, a Microlino-nál is egyetlen ajtón keresztül lehet majd beszállni, amely szokatlan módon nem oldalra, hanem előre nyílik. Azaz, az autó teljes első oldala elnyílik a karosszériától, a kormányoszloppal és a kormánnyal együtt. A kiskocsiban két utas fér el kényelmesen, méretéhez képest pedig meglepően tágas, 230 literes csomagtartó is került az ülések mögé.

A klasszikus formát LED-csíkokkal dobták fel (Fotó: Microlino)

A klasszikus formát LED-csíkokkal dobták fel (Fotó: Microlino)

A cég ígérete szerint a Microlino 12 500 euróba, azaz bő 4,8 millió forintba kerül majd. Bár sokáig kellett rá várni, sőt, még mindig nem kezdődött meg a gyártás, a Micro Mobility Systems szerint, erre idén már sor kerülhet, ha pedig egyszer beindul a termelés, körülbelül 20 percenként készülnek majd el egy-egy autóval.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)