Hirdetés

Bemutatkozott a Peugeot 308 és vele a márka új logója

|

A francia márka modellje feltámasztaná a SUV-mánia miatt kissé elszürkült "hatchback" kategóriát.

Hirdetés

A koronavírus-járvány gyászos hatással volt a gépkocsik eladási mutatóira, ezt pedig a nemrég kialakult chiphiány is súlyosbítja. Míg áprilisban még a korábbinál 70 százalékkal több személygépkocsit regisztráltak, szeptemberre már a szokásos átlagnál 16,8, októberre pedig 23,6 százalékkal kevesebbet, a november pedig még ennél is rosszabbul alakulhat, 30 százalékos csökkenéssel.

Ennek ellenére a Peugeot bizakodó a jövőt tekintve, amit az is jelez, hogy a chiphiány ellenére már most bemutatta a sajtó képviselőinek a 2022 tavaszán érkező, harmadik generációs Peugeot 308-ast, igaz, egyelőre csak úgynevezett statikus bemutató keretében.

A Peugeot 308 a francia márka egyik legfontosabb modellje, amelynek második generációját 2014-ben az Év Autójának is választottak és amelyből hétmillió darabot adtak el. Szép teljesítmény egy olyan szegmensben, amelyet eleve Golf-kategóriának hívnak, utalva ezzel a német dominanciára.

Az új 308-as orrán ott díszeleg a megújult Peugeot-logó, amely a hatvanas évek stílusát idézi (Fotó: Peugeot)

Az új 308-as orrán ott díszeleg a megújult Peugeot-logó, amely a hatvanas évek stílusát idézi (Fotó: Peugeot)

A Peugeot 308 viszont éppen ebben a szegmensben tud kitűnni, nem csoda, hogy ezen az autón mutatták be a márka megújult oroszlános logóját is, amely mostantól a többi modellen is megjelenik majd. Ezzel a franciák szeretnék visszaadni az úgynevezett hatchback, kissé döcögős magyar fordításban lejtőshátú autók becsületét, azok ugyanis egy időben rendkívül népszerűek voltak, aztán jött a SUV és a crossover-láz és a csapott végű autók többsége unalmas céges flottás kocsivá szürkült. A Peugeot ezen szeretne most változtatni, látványosabb, dinamikát sugárzó külsejével, amelyhez kifejezetten erre az alkalomra keverték ki az utakon ritkaságszámba menő, olívazöld fényezés színét is.

A Peugeot 308 újra felpörgetné a "hatchback"-ek szegmensét (Fotó: Peugeot)

A Peugeot 308 újra felpörgetné a "hatchback"-ek szegmensét (Fotó: Peugeot)

A tervezők egy rakás vizuális trükköt vetettek be, hogy az új Peugeot 308 dögösebb legyen. A szélvédő körülbelül 10 centivel hátrébb került, így hosszabb lett a motorháztető. Ez régen egyet jelentett a nagyobb teljesítménnyel, ma inkább csak vizuális szerepe van. Vastag íveket kapott, itt-ott szélesített idomokkal, a GT-csomagos autóknál pedig még a küszöbön is dolgoztak egy kicsit, hogy még sportosabbnak hasson. Az alapváltozat egyébként 4,36 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,44 méter magas, a tengelytávja pedig 2675 milliméter. Kombi változat is készül, ezt azonban csak 2023-ra ígéri a gyár.

A 308-as az ünnepélyes alkalomra teljesen újragondolt műszerfalat és digitális műszeregységeket, valamint új kialakítású motorháztetőt is kapott, amelyek szintén átszivárognak majd a Peugeot további modelljeire. Az i-Cockpit persze marad, mivel azt a szakma is körberajongta, akárcsak a 3D-műszeregységet, de már a beltér tervezésén is látható, hogy itt sok okos dologgal találkozunk majd. Elsőre is feltűnő, hogy végre elérkeztünk abba a korba, amikor az autók tervezésénél már gondolnak a középkonzol érintőképernyőjének logikus elhelyezésére is, nem pedig egy táblagép mered ki csúnyán a műszerfal tetejéből.

A digitális műszeregységet újragondolták, logikusabban csoportosítva az információkat (Fotó: Peugeot)

A digitális műszeregységet újragondolták, logikusabban csoportosítva az információkat (Fotó: Peugeot)

Megmaradtak a zongorabillentyűnek nevezett fizikai gombok, de ezeket is optimalizálták, sokkal áttekinthetőbb és esztétikusabb is lett a végeredmény.

A kiegészítő érintőképernyőre tetszés szerinti gombokat helyezhetünk el (Fotó: Peugeot)

A kiegészítő érintőképernyőre tetszés szerinti gombokat helyezhetünk el (Fotó: Peugeot)

A középső érintőképernyő alá került egy kisebb is, amelyre a leggyakrabban használt funkciók gombjait lehet elhelyezni, a sofőr igényei szerint. A kedves tulajdonosnak pedig nem kell hosszasan ismerkedni az új felülettel, a kezelést bemutató videókat ugyanis már előre feltöltötték a fedélzeti számítógépbe, ahol egyébként a kocsi teljes kézikönyve is elérhető digitális formában.

Emellett az autó hangvezérlése is sokat fejlődött, már természetes beszédfelismerés is került bele, így elég azt mondani, hogy "menjünk haza" és a navigáció máris bekapcsol, vagy meg lehet kérdezni az autót, hogy az úti célunknál szükségünk lesz-e esernyőre, amire teljes, egész mondatokban tud válaszolni.

Átdolgozták a középkonzol kialakítását is: a sofőrhöz közelebbi részt megemelték, hogy jobban hozzáférhető legyen, az utas felől viszont több praktikus tárolórekesz is elérhető, összesen, 34 liternyi. Vezeték nélküli telefontöltőt is kapott az új modell, sőt, a Peugeot 308-ashoz egyszerre már két telefont is lehet csatlakoztatni, az egyikről futhat a navigáció, a másikról például a zene. Az egyes telefonokhoz egyébként hozzá lehet rendelni az autó többi beállítását is, így, a kocsi egyből beállít mindent, amit a család egyik tagja szeret használni, majd átállítja, ha másik telefont érzékel. Apropó zene, a 308-asban egy 690 wattos hangrendszer gondoskodik a megfelelő audio-élményről, de az extrák között ergonomikus, fűthető, 8 pontos masszázsülések és nyitható üvegtető is került. A Mercedes EQS-hez hasonlóan a megújult Peugeot 308 is kapott egy új fejlesztésű légszűrő rendszert (amit vicces módon AQS-nek hívnak, mint Air Quality System - amely a külső levegő minőségét figyeli és ha szükséges, lezárja a kabint. A bent keringetett levegőt is folyamatosan tisztítja és szűri, megállítva akár a baktériumokat, akár a vírusokat is.

A Peugeot 308 kombi változata jövőe érkezik (Fotó: Peugeot)

A Peugeot 308 kombi változata jövőe érkezik (Fotó: Peugeot)

A Peugeot 308 a cég "power of choice", azaz a választás szabadsága nevet viselő stratégiája mentén mindenféle motorváltozattal elérhető lesz. Ez egy 110, illetve egy 130 lóerős benzinmotort jelent, 6 fokozatú kézi váltóval, vagy egy 130 lóerős benzinest, 8 fokozatú automatával, de választható 130 lóerős Blue HDi dízelmotor is, az automat váltóval. Amiért viszont a Zöld Pálya olvasóinak is érdekes a modell, az a 180, illetve 225 lóerős, 1,6 literes Puretech benzinmotorra épülő plug-in hibrid változat, amelyekben egy 81 kilowattos villanymotor és egy 12,4 kilowattos akkkumulátor került. A PHEV-változat hatótávja 500+60 kilométer lesz, amely egy 16 amperes, megerősített aljzat használatával 3 óra 25 perc alatt tölthető fel.

Természetesen készül majd a Peugeot 308-ból tisztán elektromos változat, amelyet 2023-ra ígérnek, jövőre pedig az 1,2 literes Puretech motorra építve bemutatják a lágy hibrid (mild hybrid) változatot is.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)