Hirdetés

Csodaszép elektromos kabrióval támad fel a német sportautómárka

|

Nyolc évvel ezelőtt lehúzták a rolót, a villanyhajtás mentheti meg őket.

Hirdetés

A Wiesmann neve legfeljebb a vérbeli autórajongók számára cseng ismerősen, a német sportautókat gyártó cég azonban 2014 óta nem igazán hallatott magáról. A céget 1988-ban alapították és nyolc évvel ezelőttig működött, amikor úgy tűnt, csődbe mennek és befejezik a működést.

Az InsideEVs szúrta ki, hogy a Wiesmann nemrég új befektetőt talált, most pedig épp a visszatérésre készül, egy jelenleg Project Thunderball néven emlegetett elektromos autóval.

A retro külső modern technikát takar (Fotó: Wiesmann)
A retro külső modern technikát takar (Fotó: Wiesmann)

A retro külső modern technikát takar (Fotó: Wiesmann)

Ha valaki nem ismerné a márka történetét, a cég limitált szériás, kézzel összeszerelt, retro stílusú roadstereket gyárottt, amelyekhez a BMW-től vásárolták a motorokat. Az elektromos autók korszakában azonban már korszerűbb hajtásra lesz szükség, és bár a BMW nemrég jelentette be a teljesen újragondolt i3-ast, a Wiesmann mégsem velük dolgozva fejleszti a Project Thunderball villanymotorját, hanem a szintén német, sportautókra szakosodott Roding Automobile-lal.

A cég ígérete szerint az új modell 671 lóerőre és lenyűgöző, 1100 Nm nyomatékra lesz képes: ezt egy dupla, a hátsó tengelyre szerelt villanymotor-párral érik el. A 0-100-as sprintet 2,9 másodpercre becslik, feltéve, hogy az úttest és a gumik között megfelelő a tapadás az irgalmatlan nyomaték hasznosítására.

Hirdetés

A Roding által fejlesztett akkumulátorpakk 83 kilowattórás lesz, ami egy töltéssel 500 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé, a gyártó szerint. A Thunderball várhatóan 800 voltos architektúrát kap, ami akár a 300 kilowattos töltést is lehetővé teszi.

Az autó megjelenésében tipikus Wiesmann-jegyek ismerhetőek fel: a régi idők roadstereire emlékeztető karosszéria messziről felismerhető hosszú orr részével és csapott hátsójával, illetve a jellegzetes lámpáiról is. A külsőt nézve nagyjából csak a kipufogók hiánya árulkodik az elektromos hajtásról: más, hasonló modellekhez képest itt meghagyták a nyitott hűtőrácsot is.

Az akkumulátor töltöttségét is régi stílusú, analóg műszer mutatja (Fotó: Wiesmann)
Az akkumulátor töltöttségét is régi stílusú, analóg műszer mutatja (Fotó: Wiesmann)

Az akkumulátor töltöttségét is régi stílusú, analóg műszer mutatja (Fotó: Wiesmann)

A beltér is hű marad a cég hagyományaihoz, rengeteg analóg kijelzővel, amelyeket mind a sofőr felé fordítottak. Még a töltésjelző is mechanikus mutatóval jelzi, hogy mennyi nafta maradt még az akkumulátorokban, bár az autóba azért a modern idők igényeit szem előtt tartva azért került egy központi érintőképernyő is, amelyről az infotainment rendszer vezérelhető.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor készülnek el az első, kereskedelmi forgalomba szánt modellek, mint ahogy azt sem, hogy mennyibe kerülnek majd a Thunderball-ok. Az biztos, hogy jó mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretne egyet, a Wiesmann modelljei ugyani nem kifejezetten alacsony árukról ismertek. A cég egyik legutolsó modelljei közül való Wiesmann GT MF4-ért ugyanis megjelenésekor szűk 134 ezer eurót, azaz több mint 50,5 millió forintot kellett fizetni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)