Hirdetés

Nem akárki vette meg az első Rimac Nevera elektromos hiperautót

|

A boldog tulajdonost személyesen Mate Rimac kalauzolta a zágrábi gyárban.

Az elektromos autók világának jelenleg talán legizgalmasabb cégének a horvát Rimac-ot tekinthetjük - pontosabban, ma már Bugatti Rimac a cég teljes neve, az olasz gyártóval kötött partneri megállapodás után, ez azonban mit sem von le a cégalapító Mate Rimac érdemeiből.

A most 33 éves Rimac ugyanis már 19 évesen érdeklődni kezdett az elektromos autók iránt, sőt, 1984-es évjáratú BMW-jét már akkor villanyhajtásúvá alakította át. Szintén ő alapította a Porsche által azóta felvásárolt Greyp Bikes nevű céget, amely elektromos bicikliket fejleszt. A legnagyobb dobása azonban kétségtelenül a Rimac Automobili 2009-es alapítása, amellyel limitált példányszámú elektromos autókat fejleszt. A cégbe nemrég félmilliárd dollár (!) kockázati tőke érkezett olyan befektetőktől, mint a Goldman Sachs és a SoftBank - nem véletlen, hogy a vállalkozást ma már kétmilliárd dollárra értékelik a pénzügyi szakemberek.

A Rimac Nevera a világ jelenlegi legjobban gyorsuló, kereskedelmi forgalomban kapható autója (Fotó: rimac-automobili.com)

A Rimac Nevera a világ jelenlegi legjobban gyorsuló, kereskedelmi forgalomban kapható autója
(Fotó: rimac-automobili.com)

A horvát startup 2018-ban a Genfi Autószalonon mutatta be, még koncepcióautó formájában  Rimac Nevera nevet viselő hipersportkocsit, amely egészen hajmeresztő tulajdonságaival bármilyen autórajongó figyelmét felkeltheti. A több mint 2,1 tonnás gép 1,85 másodperc alatt katapultálja utasait álló helyből 100 km/h sebességre, de a 300-as tempóhoz is csupán 9,3 másodpercre van szüksége. A mutató egyébként 415 km/h környékén akad ki, amit persze már inkább csak versenypályákon lehet legálisan kipróbálni. Ehhez négy villanymotort használnak, amelyek összteljesítménye 1914 lóerő.

A Nevera nemrég engedélyt kapott a közúti közlekedésre is, így pedig már nincs akadálya, hogy a kellően tehetős tulajdonosok egy igazi különlegességgel közlekedjenek. Ilyen, kellően tehetős ember a Forma-1 2016-os bajnoki címét elnyerő Nico Rosberg, akinek nem okozott gondot kifizetni az autó 2,4 millió dolláros árát. A német-finn exversenyző egy tegnap megjelent videóján mutatta meg, milyen érzés átvenni egy ilyen kaliberű járművet.

Rosberget maga Mate Rimac fogadta a cég zágrábi üzemében, aki a nagy leleplezés előtt egy picit körbevezette az egykori F1-bajnokot a horvátország jelenlegi legnagyobb építkezésének számító Rimac Campuson. A kétszázmillió eurós befektetéssel megvalósuló fejlesztés eredménye egy teljes mértékben önfenntartó üzem, ahol a felhasznált vizet nem a hálózatból nyerik ki, hanem az esővizet tárolják és használják fel, emellett az energiát napelemekkel termelik és helyben tárolják.

A beszélgetés közben Nico Rosberg megemlíti, hogy pár éve Mate Rimac felajánlotta neki, hogy fektessen a cégbe, ő azonban akkor nem él a lehetőséggel, amit utólag már eléggé bán.

Nico Rosberg ismerkedik a 001-es sorszámú Rimac Neverájával (Fotó: rimac-automobili.com)

Nico Rosberg ismerkedik a 001-es sorszámú Rimac Neverájával (Fotó: rimac-automobili.com)

Végül - a fenti videón 8.22-től - elérkezünk a nagy leleplezéshez, amikor Rosberg végre megpillanthatja a 001-es sorszámú autóját (összesen 150 darab készül a Neverából). A kocsit a versenyző igényeinek megfelelően teljes mérétkben testreszabták, így a csillogó fekete karbonmintás fényezésen túl a féknyergeket is feketére festették a kedvéért.

Az autó kulcsait egy szintén a gyárban készített fémdoboz rejti, a doboz belsején is látható a 001/150 sorszám, ami jelzi, hogy ez az első, kereskedelmi forgalomba kerülő Nevera. Mate Rimac elárulta, hogy még a kulcsokat is házon belül gyártották, mert nem akartak olyan kulcsot használni, ami egy másik autóból visszaköszönhet.

Egyszer volt egy Ferrarim, de óriási csalódás volt, hogy a kulcsa olyan, mint egy egyszerű utcai autó slusszkulcsa

- említette meg vigyorogva Rosberg.

Ezt az autót nem azért építettük, hogy egy garázsban porosodjon, vagy dísznek használják. Azért építettük, hogy jó szórakozást nyújtson

- hangsúlyozta Mate Rimac mielőtt a versenyző helyet foglalna a fekete borítású beltérben.

Az egykori Forma-1-bajnok ugyancsak elégedett volt a 2,4 millió dolláros autóval (Fotó: rimac-automobili.com)

Az egykori Forma-1-bajnok ugyancsak elégedett volt a 2,4 millió dolláros autóval
(Fotó: rimac-automobili.com)

Rosberg maga húzhatta le a sebességmérőt borító védőfóliát, ezt a gyári munkások még Mate Rimacnak sem engedték meg. A cégalapító rámutat, hogy még a középkonzolba épített érintőképernyőt is házon belül gyártották, hogy tökéletesen illeszkedjen a beltérbe, ahol egyetlen, más autóból származó gombot, alkatrészt sem használtak fel.

A Neverában egyébként 14 kamera dolgozik, ezek egy része a biztonságot szolgálja - ilyen például az ajtó mellé épített egység, amely arcfelismeréssel dolgozva lehetővé teszi a kulcs nélküli nyitást (az autó egyébként nyitható telefonos applikációval is). A többi kamera részben az önvezető funkciókhoz kell majd. Mate Rimac egyébként 4-es szintű önvezetést szeretne fejleszteni a Neverához, amely versenypályákon már most is képes olyan sebességgel önvezetni, mint a cég tesztpilótái. A fennmaradó kamerákat pedig azért építették az autóba, hogy a sofőrnek ne kelljen külön akciókamerát rögzítenie a szélvédőre. Ezek az egységek ráadásul az autó telemetriáját is rögzítik és láthatóvá teszik a felvételek visszanézése során.

Érdekesség, hogy a Neverában az utas szeme elé is került egy apró kijelző, amelyen a legfontosabb menetadatok, például a sebesség látható - drift módban pedig a driftelés szögét mutatja.

Nico Rosberg érthető módon nagyon örült az autónak, YouTube-csatornája nézőinek pedig megígérte, hogy a következő videón megmutatja, hogyan érezte magát Mate Rimac mellette, miközben egy hegyi úton kipróbálja az új autóját.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)