Hirdetés

Elektromos változat készül a világ leggyorsabb autójából

|

A gonosz mérgező bogárra emlékeztető járgány villanyosított változatáról pár részletet is elárult a cég alapítója.

Hirdetés

Valószínűleg csak a vérbeli autós ínyenceknek hangzik ismerősen az SSC Tuatara neve, holott jelenleg ez a világ hivatalosan elismert, leggyorsabb, sorozatgyártásban készülő autója. A körmönfont megfogalmazás nem véletlen, mivel a legnagyobb sebességet elérő gyári autók kérdésében megoszlanak a vélemények, az azonban biztos, hogy az 5,9 literes V8-as motorral felszerelt Tuatara nem vasárnapi élményautózásra való: a legmagasabb sebessége: 483 km/h. Csak, hogy érzékeltessük, ez milyen rémisztően gyors: a Formula-1-ben valaha elért legmagasabb sebességgel száguldó Valteri Bottas csak öregurasan vánszorogna a Tuatara után, 372,5 km/h-val - a finn versenyző egyébként 2016-ban állította fel ezt a rekordot az azévi mexikói nagydíjon.

Az SSC Tuatara nem könnyed krúzolgatásra terveztetett (Fotó: SSC North America)
Az SSC Tuatara nem könnyed krúzolgatásra terveztetett (Fotó: SSC North America)

Az SSC Tuatara nem könnyed krúzolgatásra terveztetett (Fotó: SSC North America)

Nemrég a Motor Authority készített interjút Jerod Shelby-vel - aki csupán névrokona az autóipari legenda Carroll Shelby-nek - az SSC North America alapítójával, akinek cége 2007-ben mutatta be első hiperautóját, az SSC Ultimate Aero-t. Ez a járgány már önmagában figyelemreméltó szerkezet volt, amely bő 412 km/h csúcssebességével a hajmeresztő árú Bugatti Veyront taszította le akkor a trónról.

Hirdetés

Shelby annyit árult el az SSC Tuatara elektromos változatáról, hogy az első tengelyen egy dupla villanymotor dolgozik majd az összkerékhajtású autóban. Ez egyébként arra enged következtetni, hogy a hiperautó nem tisztán elektromos, hanem legfeljebb hibridhajtású lehet, de Shelby sietett hangsúlyozni, hogy bizony már folyamatban vannak a teljesen elektroos Tuatara fejlesztései is.

Hibrid, de teljesen elektromos változat is készül a hiperautóból (Fotó: SSC North America)
Hibrid, de teljesen elektromos változat is készül a hiperautóból (Fotó: SSC North America)

Hibrid, de teljesen elektromos változat is készül a hiperautóból (Fotó: SSC North America)

A teljesítményről ezen a ponton nem sokat tudunk: a belső égésű motorral szerelt SSC Tuatara leggyengébb változata 1350 lóerős, míg a kizárólag versenypályán használható változata már 200 lóerővel támad, előbbi 1350 Nm, utóbbi 2150 Nm nyomatékkal együtt értendő. A "kicsi" motorral szerelt verzió egyébként 2,5 másodperc alatt éri el álló helyből a százas tempót.

A cégvezető nagyon titokzatosan hozzátette, elképzelhetőnek tartja, hogy az elektromos változaton nem a Tuatara logója szerepel majd, így tehát az sem kizárható, hogy a cég külön almárkát hoz majd létre az elektromos szuperautóknak, de ezzel kapcsolatban egyelőre még korai lenne bármit is mondani. 

Bő kétmillió dollártól indul a buli (Fotó: SSC North America)
Bő kétmillió dollártól indul a buli (Fotó: SSC North America)

Bő kétmillió dollártól indul a buli (Fotó: SSC North America)

Az első modelleket 2025 környékén kezdik majd kiszállítani a tehetős vevőknek: egy "hagyományos", azaz benzinmotoros Tuataráért egyébként több mint kétmillió dollárt kérnek, azonban csupán 100 darab készül belőle, így a szupergazdagoknak hamar sorba kell majd állni a villanyosított változatért.

A cégnek egyébként korábban már tett ígéretet elektromos autó gyártására: a cikk elején említett SSC Ultimate Aero EV terveit még 2009-ben jelentették be, azonban az 1005 lóerős, 1085 Nm nyoatékot ígérő villanyos hiperautó végül megmaradt tervnek.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)