2025-ben érkezhet az első szilárdtest-akkumulátoros Toyota

|

Az új technológia valódi mérföldkövet jelent az autóiparban.

Hirdetés

Az autógyártók komolyan felkészültek az év legnagyobb szórakoztató elektronikai szakvásárára, a múlt hétvégén végetért Las Vegas-i CES-re, ahol több izgalmas bejelentés is született. Ilyen volt például a BMW színváltós fényezésű elektromos SUV-ja, vagy a Mercedes Vision EQXX nevet viselő koncepcióautója is.

Míg azonban ezek inkább az érdekesség kategóriájába tartoznak, a Toyota komoly tervekkel és stratégiával is készült, igaz, ennek jelentős részét még tavaly decemberben bemutatták. Mint akkor kiderült, a japán gyártó 2030-ig 30 vadonatúj elektromos modellt mutat majd be, ezek fele pedig már 2025-ig elérhetővé válik majd.

A Toyota 15 új modellt mutat be a következő 3 évben, az évtized végéig pedig még egyszer ennyit (Fotó: Toyota)

A Toyota 15 új modellt mutat be a következő 3 évben, az évtized végéig pedig még egyszer ennyit (Fotó: Toyota)

A Motor1 számolt be róla, hogy a CES során interjút adott az Autoline-nak Gill Pratt, a japán márka vezető tudósa, a Toyota Research Institute vezetője. A szakember elárulta, hogy legkésőbb 2025-ig bemutatják az első szilárdtest-akkumulátorral szerelt modelljüket is.

A szilárdtest-akkumulátor áttörést hoz az e-mobilitás világába

Az úgynevezett szilárdtest-akkumulátor (solid-state battery, SSB) lényege, hogy a "hagyományosnak" tekinthető akkumulátorokban alkalmazott folyékony elektrolitok helyett valamilyen szilárd elektrolitot - jellemzően valamilyen oxid, szulfid vagy foszfát alapú kerámiát - használnak fel. Ez egyrészt elejét veszi egy sor problémának: a szilárdtest-akkumulátorok kevésbé gyúlékonyak, nagyobb az energiasűrűségük és tartósabbak is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy szilárdtest-akkumulátort kevesebbszer és gyorsabban lehet majd tölteni, az kevésbé érzékeny a szélsőséges hőmérsékletekre, ráadásul az ilyen elektromos autók hatótávja is jelentősen nagyobb lehet a maiaknál.

Hirdetés

Ennek ellenére a Toyota kutatója sietett kijelenteni, hogy az első fecske még nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű lesz majd. Ennek több oka is van: jelenleg a teljesen elektromos autók még viszonylag drágák a belső égésű motoros vagy hibrid változatokhoz képest, egy szilárdtest-akkumulátorral szerelt villanyautó tehát még az eddigieknél is többe kerülne. Pratt szerint azonban a cég a hibrid modellek segítségével teszteli majd a technológiát, ha pedig az árak lejjebb mennek, nekiállnak a szilárdtest-akkumulátoros elektromos autók fejlesztésének is.

Ez a vállalat másik márkájának, a prémium szegmensben utazó Lexusnak is kapóra jön majd, mivel ott a teljes modellpalettát elektromos modellekre szeretnék cserélni. A luxusautók esetén pedig valószínűleg nem lesz probléma, ha többet kell majd fizetni egy új, csúcstechnikát hordozó modellért.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)