Elképzelték, hogy nézne ki egy Tesla motorkerékpár

|

Egyelőre nincs szó róla, hogy Elon Musk cége átállna a kétkerekűekre, de az alábbi tervek láttán lehet, hogy meggondolná magát.

Hirdetés

A Tesla, pontosabban Elon Musk sosem riadt meg, ha formabontó ötleteket kellett megvalósítani. Jó példa erre mag az egész márka, amellyel Musk - akár szimpatizál vele valaki, akár nem - óriási lendületet adott az elektromos autók és az e-mobilitás fejlődésének. Említhetnénk a Cybertruck elektromos pick upot is, amely idén talán már kaphatóvá válik és amely ablaktörlőjével és visszapillantó tükreivel akasztotta ki nemrég az internet népét.

Éppen ezért szinte csoda, hogy az immár texasi székhelyű cég még nem kezdett motorkerékpárok gyártásába, különösen, hogy tavaly már elkészült egy elektromos biciklit koncepció - igaz nem hivatalosan - amelynek megjelenése jellegzetesen "teslásra" sikerült.

Sebaj, hiszen ezt a feladatot magára vállalta az Egyesült Arab Emirátusokban élő Nazar Eisa, aki Tesla DUST néven tervezett egy olyan motorkerékpárt, amely mintha egyenesen a Tron világából szökött volna.

A Tesla Dust különböző színekben (Fotó: Nazar Eisa/Behance)

A Tesla Dust különböző színekben (Fotó: Nazar Eisa/Behance)

Természetesen elektromos motorról van szó, a koncepcióban nem is ez a legérdekesebb, hanem maga a megjelenése. Első blikkre is feltűnőek az óriási kerekek, amelyek a hagyományos abroncsoktól eltérően szabadon futó karikának tűnnek. Az ilyen, úgynevezett hubless kerék lényege, hogy nincs középső tengelyük, ehelyett, a belső peremük mentén, két ponton vannak rögzítve, ami meghökkentő formaterveket tesz lehetővé. A hasonló kerekeknél gyakori, hogy az azokat mozgató motorokkal egybeépítik a felnit, ami jó megoldás lehet, ha elektromos hajtású gépről van szó.

Az elképzelt Tesla motor különleges kerekei segítenek, hogy alacsonyabban legyen a súlypont (Fotó: Nazar Eisa/Behance)

Az elképzelt Tesla motor különleges kerekei segítenek, hogy alacsonyabban legyen a súlypont (Fotó: Nazar Eisa/Behance)

Ez a megoldás egyébként nem számít újdonságnak, motorkerékpároknál már a XX. század első felében is készültek hasonló tervek, az olasz autótervező Franco Sbarro pedig a nyolcvanas évek második felében autót is tervezett hasonló megoldással. Az alábbi képen pedig a Volkswagen Reset nevű koncepcióautója látható, amely szintén ilyen kerekeket használ.

A tengelymentes (hubless) kerekek a Volkswagen Reset koncepcióautón (Fotó: Wikipedia)

A tengelymentes (hubless) kerekek a Volkswagen Reset koncepcióautón (Fotó: Wikipedia)

A Tesla Dust is ilyen kerekeken gördül Eisa elképzelései szerint, ami lehetővé teszi, hogy a motor súlypontja rendkívül alacsonyra kerüljön, ezzel is fokozva a stabilitást, ami már csak az elektromos motor működéséhez szükséges akkumulátorok tömege miatt is lényeges szempont. A karosszéria könnyű fémek és szénszálas műanyag kombinációjából készülne, hogy az akkumulátorok tömegét valamelyest kompenzálja.

Ami még figyelemreméltó, az az első teleszkópok borításán és a kerekek szélén körbefutó LED-csík, amelyek a világításért felelnek, egyben fokozzák a már említett Tron-életérzést. A féklámpák a hátsó kerék rögzítőpontjának a két szélére kerültek.

A fényszórót és a féklámpát LED-csíkok helyettesítik (Fotó: Nazar Eisa)

A fényszórót és a féklámpát LED-csíkok helyettesítik (Fotó: Nazar Eisa)

Sajnos arról nincs információ, hogy Eisa mekkora teljesítményt és hatótávot képzelt el a Tesla Dust számára, mint ahogy arról sincs, hogy Elon Musk megfontolja-e egy elektromos Tesla motor kifejlesztését. Reméljük, hogy a designer tervei azért nem süllyednek el nyomtalanul és talán legalább egy filmben feltűnhetnek a futurisztikus kétkerekűek.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)