Hirdetés

Kiderült, mikor érkezik a Volkswagen ikonikus kisbuszának elektromos változata

|

A több mint 70 éves legenda ezzel átlép az elektromos autók korszakába.

Hirdetés

Valószínűleg még sok, az autók iránt kevésbé érdeklődő ember is könnyedén felismeri a Volkswagen legendás kisbuszát, a Volkswagen Type 2, azaz T1 típust, illetve az 1967-1989 között gyártott faceliftes változatát, a T2-t. A jellegzetes külsejű járgányt sokan "hippibuszként" ismerik, ami nem véletlen, a hatvanas évek amerikai fiataljai körében is népszerű volt a kisbusz, amely napjainkra már a hetedik generációjánál jár, igaz, a kilencvenes évek eleje óta már korántsem annyira karakteres külsővel.

Balra a legendás T1, amelyet 1949-1967 között gyártottak, jobbra az elektromos VW ID.BUZZ (Fotó: Volkswagen)
Balra a legendás T1, amelyet 1949-1967 között gyártottak, jobbra az elektromos VW ID.BUZZ (Fotó: Volkswagen)

Balra a legendás T1, amelyet 1949-1967 között gyártottak, jobbra az elektromos VW ID.BUZZ (Fotó: Volkswagen)

Szerencsére a német márkánál felismerték, hogy még most, 73 évvel az első T1 megjelenése után is mennyire népszerű a típus, amelyről már 2017-ben közzétettek pár koncepció-grafikát, illetve az azévi Detroiti Autószalonon már a prototípust is megvillantották a szakmai közönség előtt. A cég akkor azt ígérte, hogy a Volkswagen ID.BUZZ típusnevű elektromos kisbusz két évvel az ID.3 megjelenése után kerülhet forgalomba.

Hirdetés

Úgy tűnik, az informatika világa mellett az autóipart is kellemetlenül érintő chiphiány ellenére a VW tudja tartani az ígéretét, ugyanis az InsideEVs figyelt fel rá, hogy a Volkswagen hivatalos Twitter-csatornáján most szerdán megjelent az alábbi videós bejegyzés.

Eszerint a VW ID.BUZZ világpremierjére március 9-én kerül sor, amire láthatóan nagyon készülnek, a Volkswagen magyar nyelvű weboldalán is elérhető már a kisbusz részletes ismertetője. Ebből kiderül, hogy az ID.BUZZ-ban a sofőr szeme elé információkat vetítő Head-Up-Display (HUD) fnkcióit kiterjesztett valósággal bővítették, ami azt jelenti, hogy például a navigáció utasításait nem egy központi kijelzőn láthatja majd a vezető, hanem az útra kivetítve.

Az ID.BUZZ-ba kerülő head-up-display (HUD) az úttestre vetíti ki a navigáció és a sávtartó asszisztens információit (Fotó: Volkswagen)
Az ID.BUZZ-ba kerülő head-up-display (HUD) az úttestre vetíti ki a navigáció és a sávtartó asszisztens információit (Fotó: Volkswagen)

Az ID.BUZZ-ba kerülő head-up-display (HUD) az úttestre vetíti ki a navigáció és a sávtartó asszisztens információit (Fotó: Volkswagen)

Erre már csak azért is szükség van, mert az itt látható fotó tanúsága szerint az ID.BUZZ-ban már nem is lesz műszerfal, ugyanis minden lényeges funkciót a különleges formájú kormányba épített érintőképernyőn keresztül lehet majd elérni.Emellett a kisbusz intelligens LED-fényszórója arra is képes lesz, hogy "ránézzen" a gyalogosokra, ami kívülről viccesen néz ki, belülről viszont növeli a biztonságot, azzal, hogy jobban bevilágítja az úttest szélét.

A legmeghökkentőbb részlet az érintőképernyővel egybeépített kormány (Fotó: Volkswagen)
A legmeghökkentőbb részlet az érintőképernyővel egybeépített kormány (Fotó: Volkswagen)

A legmeghökkentőbb részlet az érintőképernyővel egybeépített kormány (Fotó: Volkswagen)

A videóból sokkal több nem derül ki, azonban az InsideEVs értesülései szerint a Volkswagen ID.BUZZ-ban egy 111 kilowattórás villanymotor dolgozik majd, amely bő 430 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé.

Izgatottan várjuk a márciust, hogy kiderüljön, mit tud majd valójában az elektromos "hippibusz".

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)