Hirdetés

Rajzfilmfigurákkal és Batman-filmekkel védekezik a klímavádak ellen az olajcég

|

Egészen hajmeresztő érvelést adott elő az egyik amerikai olajvállalat a bíróságon.

Hirdetés

A nagy amerikai olajcégek bizonyítványa elég messze áll a kitűnőtől, ha a környezet védelmét, illetve az azzal kapcsolatos magyarázatokat nézzük. Az olajcégek jellemzően a klímaváltozással kapcsolatos vádakkal szemben szoktak úgy tenni, mintha nekik aztán semmi közük nem lenne ahhoz a folyamathoz, amellyel kapcsolatban világ kutatói tudományos konszenzusra jutottak arra nézve, hogy az emberi működés eredményeként tartunk ma ott, ahol.

Azonban még ehhez képest is egészen hajmeresztő érveléssel próbálta védeni az igazát a Chevron, amelyet nemrég Hawaii fővárosa Honolulu, illetve Maui megye perelt be, azt állítva, hogy az olajcégnek igenis felelőssége van azokat a károkat illetően, amelyet a Csendes-óceán közepén fekvő szigetcsoport népének el kellett szenvednie a klímaváltozás eredményeként - írja a BoingBoing.

Tisztelt bíróság, Batman is beszélt már a klímaváltozásról! A szó a védelemé! (Fotó: Warner Bros.)
Tisztelt bíróság, Batman is beszélt már a klímaváltozásról! A szó a védelemé! (Fotó: Warner Bros.)

Tisztelt bíróság, Batman is beszélt már a klímaváltozásról! A szó a védelemé! (Fotó: Warner Bros.)

A lap információi szerint múlt hónapban egy szövetségi fellebbviteli bíróság a város és a megye képviselőinek adott igazat a 2020-ban indított perben, amely szeirnt az olajcég elkendőzte a termékei használata - praktikusan a kőolaj-származékok elégetése - és a klímaváltozás rizikója közti összefüggéseket.

Óriási összeget emésztett fel, hogy a kritikus infrastuktúrát elköltöztessük azokról a területekről, ahol magas az áradás veszélye. Ennek a költségeit azonban nem az adófizetőknek kellene fizetnie, hanem az olajcégeknek, amelyek évtizedeken át megtévesztették a nyilvánosságot

- mondta a perrel kapcsolatban Tommy Waters, a Honolulu-i közgyűlés elnöke.

Dehát benne volt a tévébe'!

A Chevron ügyvédei egészen elképesztő érveléssel reagáltak a vádakra. Szerintük ugyanis, nem igaz, hogy a cégnek bármilyen eltitkolt tudomása lett volna róla, hogy a kőolaj-származékok elégetése hozzájárul a  klímaváltozáshoz, de még, ha ez így is lett volna, akkor sem tudták volna ezt leplezni.

Konkrétan úgy fogalmaztak, hogy ha a Chevron több milliárd dolláros PR-kampányt folytatott volna, azzal a kifejezett szándékkal, hogy megvezesse a közvéleményt, nem lettek volna sikeresek, mivel már egy 1987-es Kázmér és Huba képregényben szerepelt az üvegházhatás kifejezés, és a sarkvidéki jégsapka olvadásáról is szó esett a rajzolt képsorokon.

A dilivonat pedig itt még nem áll meg, a Chevron jogi képviselői ugyanis elképesztő, körülbelül százoldalas dokumentumban sorolják a klímaváltozással kapcsolatos sajtómegjelenéseket az elmúlt ötven évből. Ezek között szerepelnek olyan kiadványok cikkei, mint a Time magazin vagy a National Geographic, de kiemeltek olyan mondatokat is, amelyek többek között a Power Rangers, a Captain Planet (A bolygó kapitánya), az ALF, a Will Smith főszereplésével forgatott Bel Air Hercege, a Beverly Hills 90210 sorozatokban, illetve a Batman visszatér című filmben hangzottak el.

Bár ez elsőre rossz viccnek hangzik, teljesen komoly. Akinek van kellő idegrendszere hozzá, elolvashatja az eredeti perirat első, illetve második részét is - angol nyelven.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)