Hirdetés

A héten bemutatkozik az új, elektromos Mini Cooper két változata

|

Sokat vártunk a BMW csoport új EV-jére, de úgy tűnik, megérte.

Hirdetés

Az eredeti Mini az 1960-as évek brit popkulturális ikonja. Neve a kompaktság fogalmával fűződött össze már a kezdeteknél. A BMC, vagyis a British Motor Corporation és tulajdonos-utódai egészen a mai napig megőrizték azokat a stílusjegyeket, amiket a kezdetektől megszokhattunk a márka darabjaitól.

A BMW 1994-ben felvásárolta a Mini jogait is tulajdonló Rover Groupot, majd 2000-ben el is adta azzal a kikötéssel, hogy a Mini kizárólagos gyártási és forgalmazási jogait továbbra is megtartja. A vétel után a BMW a saját arculatát is átadta a Mininek, így az ezelőtti modelleket Classic Mini néven említjük.

Hirdetés

Ugyan volt már korábban is  teljesen elektromos járműve a cégnek, de az új elektromos Mini Cooper E és Mini Cooper SE a tervek szerint egy régen várt, tömeggyártott termék lesz. Bár a cég hosszútávú tervei közt szerepel egy alsó középkategóriás árú autó piacra dobása is, a jelek szerint ezt a korszakot nem a most megjelenő két modell hozza el.

A két modell szeptember 5-én, a müncheni IAA 2023 kiállításon debütál. A három ajtós ferdehátú típusok, a klasszikus Mini Cooper formát öltik magukra, ami könnyen lehet már önmagában is a siker záloga.

Az alapváltozat az orrészben elhelyezett villanymotorral rendelkezik, 181 lóerős és 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Ugyanerre az SE 6,7 másodperc alatt képes 214 lóerős motorjával. Az E típus 40,7 kilowattórás motorjával feltöltés után 305 km megtételére képes, az SE 54,2  kilowattórással pedig 402 km-t képes haladni egy töltéssel.

Az új Mini megőrizte az emblematikus kerek lámpákat, de már led-technikával üzemel, a nappali menetfényt pedig opcionálisan háromféleképpen is állítható. Hátul süllyesztett hátsó lámpákat kap a jármű, a függőleges fényfüzérek pedig az első lámpákhoz hasonlóan különböző üzemmódokra kapcsolhatók.

A fejlesztők a belső tér kialakításában minimalizmusra törekedtek, ami egy letisztultabb műszerfalat eredményezett. Mostantól egy 9,44 colos érintőképernyő helyezkedik el középen, amelyen a BMW Group saját fejlesztésű Mini Operating System 9 operációs rendszere fut. A csomagtartó ugyan csak 200 literes, de gyorsan 800 literesre bővíthető a két hátsó ülés lehajtásával.

Az új elektromos Mini Cooper a BMW Group és a Great Wall Motor által közösen kifejlesztett Spotlight EV platformra épül. A gyártás még az idén megkezdődik Kínában, és a Mini megújult kínálatában a Cooper mellé a hamarosan megjelenő Mini Countryman és Mini Aceman is csatlakozik.

A két új modell négyféle felszereltségben is megrendelhető: Essential, Classic, Favoured és JCW.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)