Hirdetés

A Tesla is beszáll az árversenybe, de ennek „ára” van

|

Az olcsóbb Modell S és Modell X típusoknak rövidebb lesz a hatótávja.

Hirdetés

Az elmúlt fél év sokat alakított az elektromos autók piacán. Az új technológiák és stratégiák, valamint a csökkenő kereslet mellett a kínálat növekedése folyamatos és jelentős árcsökkentésre késztethetik az EV-gyártókat a jövőben.

Ennek jelei már idén nyáron is megmutatkoztak a tisztán elektromos árammal működő járművek árképzésének alakulásában. Általánosságban megállapítható, hogy az egyes típusok idei ára drasztikusan elmarad a tavalyitól. Emelett több márkából is hoztak ki, vagy a közeljövőben hoznak ki pénztárcabarát modelleket. A Kia, a Nissan, az Audi és a Fiat mellett a Tesla is folyamatosan igyekszik lentebb vinni az árait, hogy továbbra is a piacvezető márkák egyike lehessen.

A verseny hevében most a vezető EV-gyártó hajlandónak mutatkozik arra is, hogy akár 10 000 dollárt faragjon le a legkelendőbb típusainak árából. A cég hétfőtől Model S-t 78 490 dolláros áron kínálja, a Model X pedig 88 490 dollárról indul majd, de ezeknek a olcsósított változatoknak lesz egy apró hátrányuk az alapmodellekkel szemben: Rövidebb távot lesznek képesek megtenni egy töltéssel.

Hirdetés

A "jóárasított" Model S esetében ez a távolság 515 km-t lesz majd, míg a Model X-nél 425. Ez mind a két típus esetében nagyjából 130-cal kevesebb, mint a teljes áron megvásárolható, "erősebb" akkumulátort használó azonos fajták esetében. A macskaköröm azért indokolt, mert egy autós szakértő, Antuan Goodwin elmondása szerint ezek is ugyanazt az akksit használják, mint drágább társaik, de egy beépített szoftveres zár lekorlátozza a működésüket.

Ez megnyithatja annak a lehetőséget, hogy később a tulajdonosok felár ellenében szükség, vagy vészhelyzet esetén felszabadítsák a többlet kapacitást, bár hasonló húzások miatt korábban már nem kevés kritika érte a vállalatot.

Bár a tender általános az EV-piacon, a Teslánál a hasonló döntések mögött szinte mindig az eladási számok elégtelensége áll. Ugyan már 889 000 jármúvet eladtak idén és ezen a számon nagyot lökhet, ha végre elkezdik kiszállítani a tömegek által előjegyzett Cybertruck-ot, de még messze az idei évre előirányzott 1,8 milliós cél.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)