Hirdetés

Saját elektromos autót álmodott meg az egyik legendás sportautó designere

|

A sportos kétajtós ráadásul pehelykönnyű - az elektromos autókhoz viszonyítva.

Hirdetés

A vérbeli autórajongók neve bizonyára megdobban Shiro Nakamura neve hallatán. A Nissan egykori alelnöke és kreatív vezetője ugyanis olyan autók formatervéért felelős, mint a Nissan Leaf, a Murano, a meghökkentő Cube és az izmos sportautók világában ikonikusnak számító, nemrég elektromossá varázsolt Nissan GT-R.

Nakamura azonban ezúttal egy másik japán vállalat cégére alatt ült tervezőasztalhoz - írja az InsideEVs. A szakembert uganis az autóalkatrészek fejlesztésével foglalkozó AIM nevű cég kereste meg, hogy vesse papírra első, tisztán elektromos hajtású, saját gyártású autójuk formatervét.

Az AIM EV Sport 01 kétségtelenül látványosra sikeredett
Az AIM EV Sport 01 kétségtelenül látványosra sikeredett

Az AIM többek között fejlesztett már elektromos motort a Londonban használt elektromos buszokhoz, de olyan legendás autóversenyekre is építettek motorokat, mint például a Le Mans-i 24 órás viadal.

Hirdetés

A cég úgy gondolta, hogy ennyi tapasztalat birtokában itt az ideje egy saját autó megépítésnek. Ennek lett az eredménye az AIM EV Sport 01, amelyet nemrég mutattak be a japán Automobile Council elnevezésű szakmai rendezvényen. A kétüléses sportverdában több már létező modell keveredik, a formavilágában van, aki a Porsche, mások a Bentley modelljeit vélték felfedezni.

A sportos kétajtósba jelentős mennyiségű lóerőt sikerült bezsúfolni
A sportos kétajtósba jelentős mennyiségű lóerőt sikerült bezsúfolni

A sirályszárnyas gép elektromos autóhoz képest rendkívül könnyű, 1500 kilogrammot nyom, amit a szénszálas karosszéria tesz lehetővé. Az autó lelke egy dupla villanymotoros rendszer, amely 600 lóerő leadására képes. Az AIM EV Sport 01 egy feltöltéssel körülbelül 300 kilométeres hatótávot tud egy feltöltéssel, a gyártó azonban nem árulta el az akkumulátorcsomag pontos kapacitását.

Egyelőre nem azt sem árulták el, hogy mikortól lehet majd kapni a sportautót, amely valószínűleg viszonylag alacsony példányszámban készül majd, ennek megfelelően, várhatóan jó magas áron.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)