Hirdetés

Kiszámolták, mire elég a mostani elektromos autók hatótávja

|

Mint kiderült, szinte bármire.

Hirdetés

Ha szóba kerül az elektromos autó, szinte garantálható, hogy az első felmerülő kérdés a hatótávot, esetleg az akkumulátor kapacitását fogja firtatni. Tény, hogy a villanyhajtású járművek napjainkban még csak kivételes esetekben veszik fel a versenyt a belső égésű motorral szerelt autók hatótávjával, ez a helyzet azonban már rövid távon is megváltozhat, ahogy az egyre fejlettebb akkumulátorok megjelennek. Már ma is kapható olyan elektromos autó, amely már több mint 800 kilométert is el tud menni egy töltéssel, igaz, ez még erősen a prémium kategóriát jelenti.

Az elektromos autók hatótávja rohamosan fejlődik, még pár év és lepipálják a benzines vagy dízel gépkocsikat (Fotó: Unsplash/Luca Bravo)
Az elektromos autók hatótávja rohamosan fejlődik, még pár év és lepipálják a benzines vagy dízel gépkocsikat (Fotó: Unsplash/Luca Bravo)

Az elektromos autók hatótávja rohamosan fejlődik, még pár év és lepipálják a benzines vagy dízel gépkocsikat (Fotó: Unsplash/Luca Bravo)

Kiderült azonban, hogy a mostanság már átlagosnak tekinthető 200-400 kilométeres hatótáv mire elég, pontosabban, hogy az autóvezetők mekkora hányada számára elegendő mindez - írja az InsideEVs. A lap rámutat, hogy egy 2016-os MIT-kutatás már arra jutott, hogy az akkori elektromos autók hatótávja már akkor is megfelelt a sofőrök 90 százalékának. Ne feledjük, ez hat évvel ezelőtt volt, amikor már a 300 kilométer feletti hatótáv is a csúcskategóriát jelentette.

Hirdetés

Most azonban az amerikai közlekedési statisztikákkal foglalkozó Bureau of Transportation Statistics friss kutatása aktualizálta a kérdést. A szervezet a Maryland Transportation Institute bevonásával elemezte a mobileszközök anonim lokációs adatait és azt találta, hogy 2021-ben az USA területén lebonyolított összes autóút 52 százaléka kevesebb mint három mérföld (4,8 kilométer) volt, 28 százalék kevesebb mint egy mérföld, azaz 1,6 kilométer, míg csupán az autóutak 2 százaléka bizonyult hosszabbnak 50 mérföldnél (80 kilométer). Külön útnak tekintettek minden olyan mozgást, amely során a sofőr legalább 10 percet tartózkodott valahol, ami nem az otthona. A kutatásba beleszámolták az autóvezetést, a vasúti utazást, a közösségi közlekedést, sőt, a belföldi repülőutakat is. Az eredményeket megfelelő súlyozással tették reprezentatívvá, azaz, a kutatás az USA teljes lakosságára kivetíthető.

Természetesen akadnak olyan autóvezetők, akik rendszeresen tesznek meg hosszabb utakat, azonban a kutatás rávilágít, hogy ez csupán töredéke az összes sofőrnek. A jelenlegi elektromos autók hatótávja ezek szerint az autós utak több mint 80 százaléka esetében tökéletesen kielégítő.

Az egyik első tömeggyártású elektromos autó, a Nissan Leaf második generációjának 2017-es bemutatása előtt a japán márka is készített egy hasonló kutatást, amely arra az eredményre jutott, hogy az átlagos autósok döntő többsége naponta legfeljebb 30-50 kilométert tesz meg, amit szintén tökéletesen lefed a jelenlegi elektromos járművek hatótávja.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)