Hirdetés

Mit tud a kifejezetten elektromos autókhoz tervezett lakókocsi?

|

Nincs saját akkumulátora, de így is látványos eredményt lehet vele elérni.

Hirdetés

Az elektromos autók technológiája jelenleg még ott tart, hogy ha egy nagyobb utánfutót, lakókocsit kell elvontatni, az autó gyári hatótávjának nagyjából a felével érdemes számolni. Nem véletlen, hogy már terveztek olyan változatot, amely saját villanymotorjával és saját akkumulátorával is képes hozzájárulni a vontató autó energiaigényeinek fedezéséhez.

Most azonban ilyesmiről nincs szó, az alábbi, kifejezetten elektromos autókhoz tervezett lakókocsinak ugyanis nincs saját motorja, sem aksija, ennek ellenére mégis képes hozzájárulni a hatótáv növeléséhez - írja az InsideEVs.

A Polydrops P19-et egy Hyundai Ioniq 5 mögé kötve tesztelték (Fotó: Polydrops)
A Polydrops P19-et egy Hyundai Ioniq 5 mögé kötve tesztelték (Fotó: Polydrops)

A Polydrops nevű cég korábban már kifejlesztette a P17A1 kódjelű lakókocsiját, amelynek most piacra dobták a továbbfejlesztett, P19 változatát. Az elődhöz képest lekerekítettebb, de így is meghökkentő formájú lakókocsi alakjának pedig jó oka van. A Polydrops mérnökei ugyanis tudják, hogy az elektromos autók hatótávjának a legnagyobb ellensége a légellenállás.

Hirdetés

A P19-et ennek megfelelően tervezték: több száz számítógépes szimulációt futtattak le, hogy megtalálják az ideális formát, amivel elkerülhető a cikk elején említett hatótáv-veszteség. A Polydrops egy tesztvideót is közzétett, amelyen látható, hogy egy Hyundai Ioniq 5 mögé csatolva az autó fogyasztása nem nőtt meg jelentősen: a 17 kWh/óra még vontatmány nélkül is tisztességesnek nevezhető. Az InsideEVs úgy fogalmaz, hogy a P19-et vontató Ioniq 5 egy töltéssel messzebre jut, mint az autó EPA-szabvány szerinti, 412 kilométeres hatótávja. Ők 445 kilométert írnak, ami, ismerve a Hyundai Ioniq 5 képességeit - lásd a linkelt tesztünket - furán hangzik, ezért inkább maradjunk a cikk elején említett adatnál: míg egy "hagyományos" lakókocsit vontató elektromos autó elbukja a hatótáv 50 százalékát, a Polydrops P19-et vontatva csupán a hatótáv 15 százalékáról kell lemondani.

A lakókocsi áramvonalas formáját több száz számítógépes modellezési ciklussal kísérletezték ki (Fotó: Polydrops)
A lakókocsi áramvonalas formáját több száz számítógépes modellezési ciklussal kísérletezték ki (Fotó: Polydrops)

A lakókocsi viszonylag spártaian van felszerelve: egy nagy franciaágyon túl csupán egy kisebb polcot és egy kihajtható asztalt találunk benne, a 15 literes tartállyal ellátott kempingzuhanyért már felárat kell fizetni. A P19 azonban a Hyundai Ioniq 5 kétirányú töltésének, pontosabban a V2L (vehicle-to-load) technológiának köszönhetően az autó akkumulátorából képes energiát vételezni, így a beltérben elhelyezett konnektorokról és USB-csatlakozókról lehet tölteni a telefonokat, laptopokat, vagy bármi egyebet is. A dönthető ablakok beépített szúnyoghálóval érkeznek, de extraként vásárolható hozzá teljes diszkréciót biztosító takarólap is, ami ráadásul a szigetelésbe is besegít. Apropó, szigetelés: az alumínium karosszéria hatékonyan veri vissza a Nap sugarait, a 2 hüvelyk vastag szigetlés pedig a beltér hőmérsékletének stabilizálásában játszik fontos szerepet.

A lakókocsi belseje nincs túlbonyolítva, a kihajtható asztallal azonban akár mobil irodának is használható (Fotó: Polydrops)
A lakókocsi belseje nincs túlbonyolítva, a kihajtható asztallal azonban akár mobil irodának is használható (Fotó: Polydrops)

További nagy előnye a P19-nek a barátságos ára: 9950 dollárt kell érte fizetni, ami forintban jelenleg 3,8 milliót jelent. Összehasonlításként: cikkünk írásának pillanatában egy 28 éves lakókocsiért szűk 1,6 millió forintot kértek az egyik használtjármű-kereskedő oldalon, de egy 2000-es évjáratú - igaz, a P19-nél valamivel nagyobb - darabért má r2,5 milliót kell kifizetni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)