Hirdetés

Mesterséges intelligenciával a mostani elektromos autók töltése is gyorsítható

|

Az új módszer ráadásul nem csökkenti az akkumulátorok élettartamát.

Hirdetés

A mostani elektromos autók akkumulátorait gyorstöltővel jellemzően 20-30 perc alatt fel lehet tölteni 80 százalékig, a régebbi típusoknál azonban ez a folyamat több órát is igénybe vehet. A villanyautók teljes töltéséhez pedig ennél is több időre van szükség, igaz, egy korábbi kutatás rámutatott, hogy mé gaz első generációs elektromos autók hatótávja is elegendő a felhasználók jelentős többségének.

Egy szoftverfrissítéssel akár az első generációs elektromos autók töltése is felgyorsítható lenne (Fotó: Unsplash/Markus Spiske)
Egy szoftverfrissítéssel akár az első generációs elektromos autók töltése is felgyorsítható lenne (Fotó: Unsplash/Markus Spiske)

Egy szoftverfrissítéssel akár az első generációs elektromos autók töltése is felgyorsítható lenne (Fotó: Unsplash/Markus Spiske)

Ettől függetlenül a töltési folyamat felgyorsítása mindenképpen kelleni fog hozzá, hogy a villanyhajtás még szélesebb körben el tudjon terjedni, ezért remek hír, hogy amerikai kutatók olyan módszerre bukkantak, amellyel még a régebbi elektromos autók töltése is jelentősen felgyorsítható - írja az InsideEvs.

Hirdetés

Az amerikai Idaho National Laboratory szakértői ugyanis olyan töltési protokollt dolgoztak ki, amellyel 10 perc alatt lehet 90 százalékig feltölteni egy lítium-ionos akkumulátort. A fejlesztésben részt vevő Eric Dufek szerint az új protokoll megengedi a töltési feszültség emelését, illetve szakaszosan módosítva azt, elérhető a gyorsabb töltés. A töltési folyamatot egy mesterséges intelligencia figyeli és az változtatja, hogy éppen mennyi energiát vesz fel az autó a töltőoszlopról.

A kutatók számítógépes modellezés mellett valós tesztekkel is alá tudták támasztani az állításaikat, ráadásul, hozzátették, hogy a módosított protokollok nem befolyásolják az akkumulátorok élettartamát - amelyekről nemrég kiderült, hogy akár az elektromos autó teljes életciklusánál is tovább képesek üzemelni, jelentős teljesítmény-, és kapacitáscsökkenés nélkül.

A tudósok arra is rámutattak, hogy a módszerrel a már meglévő elektromos autók töltése is felgyorsítható, ez csupán egy szoftverfrissítés kérdése lenne. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)