Hirdetés

Sokkal jobban bírják az elektromos autók akkumulátorai az igénybevételt, mint gondoltuk

|

Az akkumulátorcsomagok simán túlélhetik az autót, amibe bekerültek.

Hirdetés

Az elektromos autókkal szemben szkeptikusok között gyakori vélekedés, hogy a villanyhajtás egyik hátránya, hogy a nehéz és drága akkumulátorok élettartama bizonyára nem olyan hosszú, mint egy benzines vagy dízel autóé, a csere pedig egyrészt környezetszennyező, másrészt rendkívül költséges mulatság. A Jövő Mobilitása Szövetség ugyan idén tavasszal kiadott közleményében igyekezett eloszlatni az akkumulátorokkal kapcsolatos tévhiteket, ennek ellenére azonban a közösségi oldalakon továbbra is gyakran felmerül azok tartósságának kérdése.

Az elektromos autók akkumulátorai jóval tovább bírják az előzetes várakozásoknál (Fotó: Nissan)
Az elektromos autók akkumulátorai jóval tovább bírják az előzetes várakozásoknál (Fotó: Nissan)

Az elektromos autók akkumulátorai jóval tovább bírják az előzetes várakozásoknál (Fotó: Nissan)

Most azonban a tisztán elektromos hajtású autók fejlesztésében élenjáró Nissan háza tájáról érkezett biztató információ az akkumulátorokkal kapcsolatban. A Green Car Reports számolt be róla, hogy a 2010-ben bemutatott, teljesen elektromos, első generációs Nissan Leaf modellek akkumulátorai a mai napig megbízhatóan működnek.

Szinte minden akkumulátor, amit valaha gyártottunk, a mai napig ott van az autóinkban

- mondta augusztusi interjújában Nic Thomas, az autógyártó brit képviseletének marketingvezetője.

Hirdetés

A japán márka már 2019-ben jelezte, hogy az akkor rendelkezésükre álló töltési és degradációs adatok alapján arra számítanak, hogy az akkumulátorcsomagok élettartama jócskán meghaladhatja az autókét, amikbe beépítették azokat.

A 12 éve bemutatott Nissan Leaf-ek akkumulátorai a mai napig vígan működnek (Fotó: Nissan)
A 12 éve bemutatott Nissan Leaf-ek akkumulátorai a mai napig vígan működnek (Fotó: Nissan)

A 12 éve bemutatott Nissan Leaf-ek akkumulátorai a mai napig vígan működnek (Fotó: Nissan)

A Nissan Leaf második generációjának 2017-es megjelenésekor a cég bemutatta az autók akkumulátorainak másodlagos életet kínáló energiatároló megoldását, amelynek értelmében különböző épületek - például az amszterdami Ajax-stadion - világítását látnák el megújuló energiával az akkupakkok segítségével. A Nissan jelenleg épülő angliai gyárában is hasonló megoldást alkalmazna, azonban egyelőre nincs készleten kellő mennyiségű használt akkumulátor, mivel azok a mai napig megfelelően ellátják a feladatukat a cég által gyártott elektromos autókban.

Iparági szakértők szerint az akkumulátorok újrahasznosításának a piaca várhatóan 2030-tól kezdhet felpörögni, addigra viszont megérkezhetnek az úgynevezett szilárdtest-akkumulátorok, amelyeket kevesebbszer és gyorsabban lehet majd feltölteni, ráadásul a hatótávot tekintve is meghaladják majd a mostani fejlesztésű energiatárolókat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)