Hirdetés

A Tesla után itt a második autómárka, amely saját töltőhálózatot épít

|

A többi gyártó valamelyik nagy hálózat-üzemeltető céggel szerződött le inkább.

Hirdetés

Az elektromos autók gyártói közül eddig egyedül a Tesla büszkélkedhetett saját, Supercharger nevű töltőhálózattal. Most azonban a Porsche is bejelentette, hogy saját infrastuktúrát fejlesztenek az elektromos autóik számára - írja a Motor1.

A lap a Porsche vezérigazgatójára, Oliver Blume-ra hivatkozik, aki nemrég a cég éves üzleti jelentésének bemutatása során erősítette meg, hogy saját töltőhálózat létrehozásáról döntöttek. A lépést az magyarázhatja, hogy a német prémium márka elektromos hajtású autói iránt óriási a kereslet: a Porsche Taycan luxuskupékból tavaly megduplázódott a rendelések száma, Blume pedig nemrég bejelentette, hogy 2030-ra a Porsche teljes modellpalettájának több mint 80 százalékát teszik majd ki az elektromos autók.

A Tesla Supercharger hálózata konkurenciát kap a Porschétól (Fotó: Tesla)
A Tesla Supercharger hálózata konkurenciát kap a Porschétól (Fotó: Tesla)

A Tesla Supercharger hálózata konkurenciát kap a Porschétól (Fotó: Tesla)

A német cég - amely a horvát elektromos szuperautókat fejlesztő Mate Rimac cégébe is bevásárolta magát - éppen gőzerővel fejleszti közepes méretű SUV-ja, a Porsche Macan elektromos változatát, 2025-ben pedig bemutatják majd a Porsche 718 villanyhajtású verzióját is.

Hirdetés

A többi autómárka az elektromos autói töltésére jellemzően valamelyik nagy töltőhálózattal szerződik le, mint amilyen Európában az Ionity, az Egyesült Államokban pedig az Electrify America. Egyelőre nem tudni, hogy a Porsche saját töltői milyen üzemet tesznek majd lehetővé, de a szaklap arra számít, hogy egyenáramú gyorstöltőkről lehet szó.

A töltőoszlopok mellett a Porsche az akkumulátorok fejlesztésével is komolyan foglalkozik: a cég nemrég megalapította a Cellforce Group nevű céget, amely új generációs energiatároló egységek et fejleszt majd a luxusautókhoz. A termelés várhatóan 2024-ben indul be, évente mintegy 100 megawattórás teljesítménnyel - ami autónként körülbelül 100 kilowattórás akkumulátorokat jelent.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)