Hirdetés

Ezt az elektromos robogót gyorsabb „megtankolni”, mint egy benzinest

|

A városi futárok kedvence lehet a dubaji startup újdonsága.

Hirdetés

A koronavírus alaposan átalakította a fogyasztási szokásainkat, aminek a futárcégek örülhettek a legjobban, hiszen elképesztő mértékben emelkedett a házhoz rendelt termékek és szolgáltatások aránya. A futárok között sokan használnak robogót, ami praktikus és gyors, csak éppen zajos és büdös is, utóbbi pedig jelzi, hogy hiába a kisméretű motor, itt bizony akkor is káros anyagok kerülnek a külvilágba.

Az elektromos hajtás a kétkerekűeknél is egyre komolyabban terjed, elektromos bicikliből is akad már jó néhány, de Budapesten is van olyan cég, amelynek elektromos robogóit bárki kibérelheti egy-egy útra. A jövő pedig mindenképpen a villanyhajtásé, különösen az úgynevezett "utolsó mérföldes" (last mile) szállítóknál, amilyenek épp a városi futárok. Azonban nem csak számukra lehet érdekes a dubaji székhelyű Barq fejlesztése.

A Barq elektromos robogóját kifejezetten futárok számára fejlesztették (Fotó: Barq)
A Barq elektromos robogóját kifejezetten futárok számára fejlesztették (Fotó: Barq)

A Barq elektromos robogóját kifejezetten futárok számára fejlesztették (Fotó: Barq)

A RideApart számolt be róla, hogy az e-mobilitási piacon érdekelt cég nemrég piacra dobta Rena Max nevű elektromos robogóját, amelyet kifejezetten a futárok igényeit szem előtt tartva fejlesztettek - ez azonban nem jelenti azt, hogy hétköznapi közlekedők számára ne lenne ideális választás a praktikus kétkerekű.

A kormányoszlopba épített táblagép kezeli a futárszoftvereket is (Fotó: Barq)
A kormányoszlopba épített táblagép kezeli a futárszoftvereket is (Fotó: Barq)

A kormányoszlopba épített táblagép kezeli a futárszoftvereket is (Fotó: Barq)

A Rena Max kialakításán a Jaguar egykori tervezője, Ian Callum dolgozott. A karosszéria picit szögletesebb, blokkszerűbb, mint napjaink formára fröccsöntött robogói, a kerekek pedig csak egy oldalról csatlakoznak a tengelyekhez. A kormányt plexipajzs borítja, ide került egy színes TFT-kijelző is, amely az összes menetinformációt mutatja; fölée egy 8 hüvelykes táblagép került, amely képes kezelni a futárok által használt kézbesítőszoftvert, de a navigációt is meg tudja jeleníteni. Az okostelefonok csatlakoztatását Bluetooth oldja meg, de ha szükséges, egy USB-kimenet segítségével tölthetőek is a készülékek. Az ülés mögött egy 79 literes doboz is helyet kapott, amelyet külön lehet megvásárolni, a robogóra csatlakoztatva viszont egy gombnyomással zárhatóvá válik. A sofőr előtt egy 9 literes hűtött rekesz is található, a vázba pedig egy további, öt literes tároló is került.

Hirdetés

A robogó lelke egy 9 kilowattos elektromos motor, amelyhez egy 5,6 kilowattórás lítium-ion akkumulátor csatlakozik. Egy teljes töltéssel a Rena Max bő 150 kilométert tud megtenni, maximum 96 km/h sebességgel, ami bőven elég a városi szaladgáláshoz.

A Rena Max akkumulátora könnyen cserélhető, a gyors töltés érdekében (Fotó: Barq)
A Rena Max akkumulátora könnyen cserélhető, a gyors töltés érdekében (Fotó: Barq)

A Rena Max akkumulátora könnyen cserélhető, a gyors töltés érdekében (Fotó: Barq)

A jármű igazi különlegessége az akkumulátor kiakalítása: az egységet könnyedén ki lehet pattintani és egy teljesen feltöltött akksit illeszteni a helyére. Ezzel kiküszöbölhető az elektromos járművek jelenlegi legnagyobb problémája, a hosszú ideig tartó töltés, hiszen a lemerült akkumulátort ezután hátra lehet hagyni tölteni, amíg a futár halad tovább a kézbesítésekkel.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a Rena Max mennyibe fog kerülni, a Barq mindössze annyit közölt, hogy a gyártás 2022 vége felé kezdődhet meg. A cég évente mintegy 50 000 darabot tervez gyártani a robogókból.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)