Hirdetés

Deepfake Elon Muskot emlegetett a Tesla a bíróságon

|

A cégvezetőt egy halálos baleset miatt idéznék be, az ügyvédei váratlan húzással próbálták ezt megakadályozni.

Hirdetés

A Tesla vezérigazgatói székében ülő Elon Musktól nem idegenek a meredek kijelentések, olyannyira, hogy a céget korábban a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztaló bírósági ítélet után az amerikai tőzsdei felügyelet is vizsgálta Elon Musk szerepét, a cég vezetőtámogató rendszereivel kapcsolatos megtévesztő állítások terjesztésében.

Ez fontos lehet egy nemrég indított perben, amelyben egy egykori Tesla-tulajdonos halálával kapcsolatban merült fel Musk felelőssége - írja az InsideEVs.

Elon Musk mehet a bíróságra magyarázkodni
Elon Musk mehet a bíróságra magyarázkodni

Az Apple mérnökeként dolgozó Walter Huang még 2018-ban halt meg, miután Tesla Model X típusú autójával karambolozott. A férfi az Autopilotnak nevezett, nem önvezető, hanem vezetőtámogató rendszert használta, amikor a jármű egy ponton nem ismerte fel megfelelően az útburkolati jeleket, ezért a sávokat elválasztó területre gurult. Emiatt beleütközött egy betontömbbe, ami az autópálya két oldalát választotta el egymástól.

Hirdetés

A férfi a súlyos ütközés következtében meghalt, az amerikai autópálya-felügyelet, az NTHSA pedig megállapította, hogy a baleset a sofőr hibájából következett be, noha az Autopilot funkció be volt kapcsolva. A hatóság vizsgálata során kiderült, hogy Huang a telefonján játszott az ütközés előtt.

Bár a Tesla szoftvereinek felhasználói feltételei között ott szerepel, hogy a sofőrnek a kormányon kell tartani a a kezét, így a felelősség kétségtelenül Huangot terheli, a családja mégis pert indított az autógyártó ellen.

A családtagok szerint ugyanis Elon Musk nyilvánosan elhangzott kiejelentései miatt Huang nagyon megbízott az autója képességeiben. A Tesla weboldalán is szerepel, hogy az Autopilot használatához a sofőr aktív felügyelete szükséges, továbbá az is, hogy a rendszer nem képes az önvezetésre, a cég egyik videója viszont egyenesen azt állítja, hogy "a sofőrülésben kizárólag jogi okokból ül valaki, de nem csinál semmit. Az autó önmagát vezeti". Elon Musk pedig már többször adott interjút egy Tesla vezetőüléséből, menet közben, miközben egyik kezével sem fogta a kormányt.

Erre hivatkozik Huang családja is, a Tesla ügyvédei azonban egy váratlan húzással azt állították, hogys ha hasonló kommentek hangzottak is el Musk szájából bármilyen videón, azok kizárólag deepfake hamisítványok lehetnek.

Az ügyben eljáró Evette D. Pennypacker bíró azonban gyorsan igyekezett csírájában elfojtani ezt az érvelést. Döntése értelmében Musknak egy három órás személyes beszélgetés keretében kell tisztáznia a korábbi kijelentéseihez fűződő viszonyát.

A cég álláspoontja szerint, mivel Mr. Musk ismert, ezért nagyobb az esélye, hogy deepfake videó készüljön róla, így a nyilvánosan tett kijelentései "immunisak", azaz ezekért nem vonható felelősségre. Más szavakkal, Mr. Musk és más, hasonló pozícióban ülő cégvezetők eszerint azt mondhatnának nyilvánosan, amit akarnak, mert a deepfake-ek mögé bújva lerázhatják magukról annak felelősségét, hogy nyilvánosan mit tesznek és mondanak

- mondta a bíró, aki nem fogadta el a Tesla érvelését, így Musknak valóban vállalnia kel majd a felelősséget a szavaiért.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)