Hirdetés

Fisker Ocean: elektromos, “vegán” SUV-t mutatott be az amerikai luxusmárka

|

A legerősebb változat 3,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

A kaliforniai székhelyű Fisker Automotive nevét leginkább csak az autóínyencek ismerik, a cég ugyanis leginkább merész koncepcióautóiról és kis példányszámban gyártott nagy teljesítményű plug-in hibrid járműveiről ismert.

Az Interesting Engineering számolt be róla még múlt pénteken, hogy a Los Angeles Motor Show-n a cégalapító Henrik Fisker - aki korábban olyan kocsikat tervezett, mint a BMW Z8 vagy az Aston Martin DB9 - mutatta be nevét viselő autómárka hosszú ideje ígérgetett, tisztán elektromos autóját.

A Fisker Ocean az amerikai luxusmárka tömegmodelljévé válhat (Fotó: Fisker)

A Fisker Ocean az amerikai luxusmárka tömegmodelljévé válhat (Fotó: Fisker)

A sorozatgyártásra tervezett Fisker Ocean, a közzétett fotók alapján egy közepes méretű SUV-nak tűnik, amely az ígéret szerint a környezettudatos vegánok számára is elfogadható ajánlat lesz majd. A kocsi belső teréhez ugyanis kizárólag újrahasznosított anyagokat, például használt ruhákat, az óceánokból kiemelt halászhálókat és reciklált gumit használnak fel.

A Fisker Ocean három változatban érkezik, a cég információi szeirnt 2022-ben: a "belépő" modell a Sport fantázianevet kapta, ezt követi az Ultra és a legfényűzőbb felszereltséget képviselő Extreme. Ezen felül készül egy különleges, 'One' jelzésű változat is: az első 5000 darabot kínálják majd ezen a néven.

A cég autóihoz a CATL nevű vállalat gyártja majd az akkumulátorokat. Az egy villanymotorral szerelt Ocean Sport 400 kilométeres hatótávval érkezik majd, míg az összkerekes Ultra 544, az Extreme pedig 560 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel.

A cégalapító Henrik Fisker korábban a BMW-nek és az Aston Martinnak is tervezett autókat (Fotó: Fisker)

A cégalapító Henrik Fisker korábban a BMW-nek és az Aston Martinnak is tervezett autókat (Fotó: Fisker)

A csúcsmodell egyébként 550 lóerős, a 0-100 km/h sprintet 3,6 másodperc alatt teljesíti. Az Ultra ennél csak egy picivel gyengébb, 540 lóerővel és 3,9 másodperces gyorsulással, míg a legolcsóbb Sport 275 lóerővel és 6,9 másodperces gyorsulással érkezik.

A modell nem csak rendszertani besorolása szerint SUV, a cég ígérete szerint terepezésre is képes lesz majd, amelyet 20 hüvelykes Bridgestone gumiabroncsok tesznek lehetővé, de opcionálisan 22 hüvelykes kerekek is rendelhetőek majd az autókhoz.

Az ötszemélyes autókba természetesen rengeteg szenzor és különféle kényelmi funkciók is kerültek. Az úgynevezett California Mode például egyetlen gombnyomással lehúzza az összes ablakot és kinyitja a napfénytetőt, míg a csak álló helyzetben aktiválható Hollywood Mode 90 fokkal elforgatja a középkonzolt helyettesítő, függőleges pozíciójú 17,1 hüvelykes érintőképernyőt, hogy a bent ülők filmeket nézhessenek, vagy zenét hallgassanak. Utóbbiről egy 16 hangszórós, mélynyomóval is felszerelt, 500 wattos hangrendszer gondoskodik.

A Fisker Ocean első modelljeit 2022-ben adják majd át (Fotó: Fisker)

A Fisker Ocean első modelljeit 2022-ben adják majd át (Fotó: Fisker)

Ahhoz képest, hogy luxusmárkáról van szó, egészen barátságos áron kínálják majd a Fisker Ocean modelleket. Természetesen a már említett Sport a legolcsóbb, amely állami támogatás nélkül 37 499 dollárba, azaz bő 12,25 millió forintba kerül majd. Az Ultra változat már 50 ezer dollárba, azaz 16,33 millióba kerül, míg az Extreme és az One modellekért 69 ezer dollárt, azaz bő 22,5 millió forintot kérnek majd. Összehasonlításként egy Tesla Model 3 körülbelül 20,5 millióért kapható.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)