Hirdetés

A böszme terepjárók királya elektromos bringát villantott

|

Négykerekű tesójához méltó teljesítménnyel.

Hirdetés

A Hummer márkanevet Európában is ismerjük, de nem véletlen, hogy a katonai terepjárókból minden luxussal felszerelt gépszörnyek igazán az Egyesült Államokban népszerűek. A General Motors családjához tartozó Hummer sokáig egyet jelentett a benzintemető autókkal, a modern idők szele azonban őket is elérte: tavaly novemberben bemutatták az első, teljesen elektromos ajtású modelljüket, a GMC Hummer EV-t.

A General Motors nagy karriert szán a villanyos terepjárónak, amit az is mutat, hogy nem akárkit kértek fel a Hummer EV reklámozására: az NBA és a világ egyik legjobb kosárlabdázójának tartott LeBron Jamest.

A Hummer elektromos kerékpárja teljesítményben is passzol a négykerekű tesóhoz (Fotó: GMC)
A Hummer elektromos kerékpárja teljesítményben is passzol a négykerekű tesóhoz (Fotó: GMC)

A cég most egy váratlan húzással bemutatta legújabb fejlesztését: egy Hummer márkanevű elektromos biciklit - írja az InsideEVs. A GMC az elektromos hegyikerékpárjairól ismert Recon Power Bikes-szal együttműködve fejlesztette ki a  GMC Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike nevű kétkerekűt. Jól olvastad kedves olvasó, ez itt bizony egy összkerék-meghajtású bringa, amivel már jó ideje próbálkoztak a különböző gyártók, valahogy mégsem akart megragadni a köztudatban. Hátha a Hummernek most sikerülni fog.

Hirdetés

Az első dolog, ami megragadja a szemlélő figyelmét, a két jókora, vaskos gumi, amelyen a bicikli gördül. Erre szükség is van, mivel a bringa folyamatosan 750 wattos teljesítményt képes leadni, de a csúcsteljesítménye az 1200 wattot is eléri. Maximális fokozaton 2,4 kilowatt a teljesítménye, kár, hogy az elektromos kerékpárokra vonatkozó szabályok miatt a maximális sebességét 45 km/h-ban korlátozták.

Ettől függetlenül a villanybringával ugyancsak dinamikusan lehet közlekedni, köszönhetően a már említett összkerékhajtásnak, illetve a háromféle vezetési módnak, amelyek közül az Adrenaline fokozatot választjuk. Emellett két további módban használható a kerékpár: a Traction módban csak az első, míg Cruise módban csak a hátsó kerékbe épített villanymotor gondoskodik a meghajtásról. A terepen való használatot az első villába épített teleszkóp teszi kényelmesebbé. A robbanékony biciklit két hidraulikus tárcsafék állítja meg, ha szükség van rá.

A GMC nem osztotta meg, hogy az elektromos bicikli - amely rövidesen elérhetővé válik a cég szalonjaiban és webshopjában - hatótávja mekkora, ahogy azt sem, hogy mennyi időre van szüksége egy teljes töltéshez, csupán annyit, hogy az akkumulátort le lehet csattintani a vázról, hogy kényelmesebb legyen a használata.

Ami az árat illeti, a bringa drága, de az elektromos kerékpárok világában ez a felső kategória alsó szegmensét jelenti: 3999 dollárért, azaz bő 1,6 millió forintért lehet majd hozzájutni. Összehasonlításként, egy belépő kategóriás elektromos bicikliért mostanában nagyjából 250-300 ezer forintot kell fizetni,  de nem ritkák a hétszázezer és egymillió forint körüli árak sem. Ehhez képest, ha  valaki egy Hummer EV terepjárót szeretne vásárolni, annak legalább 112 500 dollárt, vagyais több mint 46 millió forintot kell fizetni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)