Hirdetés

Kiderült, milyen problémák hátráltatják a Tesla Cybertruck gyártását

|

Az első megrendelők már több mint három éve várnak a pickupjukra.

Hirdetés

A Tesla Cybertruck a világ egyik legjellegzetesebb formavilágú autója, amely egyelőre még mindig csak prototípusok formájában létezik. Már több mint három év is eltelt azóta, hogy Elon Musk leleplezte a különleges megjelenésű kisteherautót, a gyártás azonban azóta sem kezdődött meg.

Ennek számos oka van, amelyek közül csak egy a 2020-ban kirobbant koronavírus-világjárvány. A formabontó pickup piaci bevezetését már többször el kellett halasztani, különféle problémák miatt.

A megrendelők hosszú ideje várják a saját Cybertruckjukat (Fotó: Tesla)
A megrendelők hosszú ideje várják a saját Cybertruckjukat (Fotó: Tesla)

Most egy a cégtől kiszivárgott mérnöki jelentés segít rávilágítani, hogy milyen gondok hátráltatják a gyártás megkezdését. A dokumentum része annak a gigantikus adatcsomagnak, amelyet még májusban szivárogtatott ki egy ismeretlen - a 100 gigabyte-os csomagban többféle, a Teslára nézve terhelő információ található, aminek csak egy apró része a Cybertruck problémáira vonatkozó jelentés.

A dokumentumból kiderült, hogy az "alfa" kódjelű, a gyártást megelőzően épített prototípusnak komoly gondjai voltak a felfüggesztésével, a fékezéssel és a jármű kezelésével.

A jelentést író egyik mérnök szó szerint azt írta, hogy megdöbbent, hogy a Teslánál mekkora problémákat okoznak az autógyártás legalapvetőbb műveletei is. Emellett, az is kiderült, hogy a jármű speciális kialakítása miatt sokat küzdöttek, mire sikerült teljesen zárttá tenni a kocsiszekrényt. Ekkor viszont furcsa zajokra és több helyen észlelhető szivárgásra lettek figyelmesek.

A Cybertruck menettulajdonságai sem voltak túl meggyőzőek: az autót túlságosan bedőlt a kanyarokban, és komolyan rázkódott, még a sima útfelületen is. A fékezés azonban ennél is rosszabb volt: a tervezőmérnökök a Society of Automotive Engineers által használt fékezési skála 7-es értékét tűzték ki maguk elé célul, a prototípus azonban csak a 4-es szintet érte el, ami azt jelenti, hogy a közúti használata élet-, és balesetveszélyes.

Persze, ez egy 18 hónappal ezelőtti modellre vonatkozik, így bizonyára a fellelt problémákból sokat megoldottak már a Tesla-gyárban, de nem elképzelhetetlen, hogy a cégtől kiszivárgó dokumentumokból még további hasonló ügyek is kiderülnek majd.

A cég egyébként a jelenlegi állás szerint 2024-re tervezi a Cybertruck gyártását, amelyből évente 375 000 darabot szeretnének összeszerelni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)