Hidrogéncellás homokfutót mutatott be a Lexus

|

A japán prémium márka meglepő húzással tenné környezetkímélőbbé a terepezést.

Hirdetés

A Toyota-konszerntől nem idegen a hidrogén iránti vonzalom: a japán cégcsoport már 2014-ben bemutatta a hidrogénhajtású Toyota Mirai szedánt, amely a világ egyik első hidrogén üzemanyagcellás (fuel cell vehicle - FCV) járműve. Most pedig a vállalat luxusmárkájaként ismert Lexus leplezte le különleges, hidrogénes homokfutójának koncepcióját.

A Lexus ROV (Recreational Off-highway Vehicle) érdekes szerzet, mert a márkára jellemző prémium életérzést kombinálja a rögös földutakon felvert sár élményével. A hidrogéncelláknak köszönhetően a ROV Concept semmilyen káros anyagot nem bocsát ki, ugyanakkor elsőrangú terepjáró képességei izgalmas újdonsággá tehetik az off-road pártiak szemében.

A homokfutó 3120 milliméter hosszú, 1725 milliméter széles és 1800 milliméter magas, megjelenik rajta a jellegzetes Lexus-hűtőrács, ugyanakkor, a karosszéria komoly bukókerettel és az alvázat borító burkolattal az utasoknak és a technikának is megfelelő védelmet biztosít.

Fura szerzet a Lexus ROV koncepció, a csúcsluxus és a sár metszéspontjában (Fotó: Lexus)

Fura szerzet a Lexus ROV koncepció, a csúcsluxus és a sár metszéspontjában (Fotó: Lexus)

A szabadon hagyott felfüggesztés és a robusztus terepgumik is a maximális off-road élményt támogatják, igaz, ezzel némileg szembemegy az utastér kialakítása, ahol bőr borítású kormány és kagylószerű, szintetikus bőrrel borított ülések várják a terepezni vágyókat. Ezeket azért elég macerás lehet egy kiadós sarazás után megtisztítani, de ez legyen azok gondja, akik luxus-homokfutóval szeretnének csapatni az úttalan utakon.

Ezeket a szép üléseket kell majd tisztogatnia a tulajdonosoknak (Fotó: Lexus)

Ezeket a szép üléseket kell majd tisztogatnia a tulajdonosoknak (Fotó: Lexus)

A hidrongécellás erőforrás a Lexus szerint egyszerre ígéri a belső égésű motorok működésével járó hanghatásokat, és a nyomaték fokozatos emelkedését, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy környezetkímélő módon lehessen terepezni, már, ha ez a két fogalom összeegyeztethető egymással. A benzinesekkel azonos elven működő egyliteres hidrogénmotor a sűrített hidrogént egy magasnyomású tankból szállítja a motor számára egy közvetlen hidrogén-befecskendező segítségével.

A terepképességekkel nem lesz gond, a tankolással már sokkal inkább (Fotó: Lexus)

A terepképességekkel nem lesz gond, a tankolással már sokkal inkább (Fotó: Lexus)

Arról egyelőre nincs hír, hogy a Lexus ROV koncepció marad-e, vagy megjelenik majd a kereskedelmi forgalomban, de akármi is legyen a cég döntése, egy biztos: a rendszeres használattal még alighanem mindenképpen várnia kell majd a tulajdonos-aspiránsoknak, a hidrogéncellák hatékony és tömeges töltése ugyanis jelenleg még egyáltalán nincs megoldva.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)