Hirdetés

Megjelent az első Xiaomi autó

|

A kínai okoseszköz-gyártó első EV-je egy új korszakot nyit az elektromosautó-gyártásban a vállalat ígérete szerint.

Hirdetés

A Xiaomi, ami alig több mint egy éve indult útjára a megfizethető árú okostelefonjaival, mára jócskán kiszélesítette már termékpalettáját és vásárlói körét is. Míg telefonból ma már jóval drágább, hightech szintű készülékeket is forgalmaz, egyre több egyéb okoseszköz is felkerült a cég kínálatába az elmúlt évek során.

A már televíziót, tabletet és konyhai eszközök egész sorát is forgalombhozó kínai vállalat most egy új területen is szeretne sikereket magáénak tudni a piacon. Kínai vállalatok egész sorához csatlakozva elektromos autókat is fognak gyártani a jövőben. Néhány hete már jelentek meg sajtóinformációk erről a tervéről, és az akkor még csak megjelenés előtt álló modellekről. Bár meglepetésként hatott akkor a bejelentés mégsem teljesen a semmiből érkezett.

Hirdetés

Már két éve annak, hogy a cég útjára indította a Xiaomi EV Company Ltd.-t egyértelművé téve ezzel az anyavállalat jövőbeni terveit. A héten végül megtörtént Kínában az első modell, a Xiaomi SU7 hivatalos bemutatója. Az ambiciózus célkitűzések szerint a vállalat vezetői szeretnék, ha a brandet egyszer majd egy lapon emlegetnék a Teslával és a Porschéval.

Amellett, hogy az első kiadott autó külsőleg és a tulajdonságai tekintetében is pazarra sikerült, szeretnék, ha a Xiaomi a jövőben a legjobbak közé  küzdené fel magát, és erre hajlandóak is áldozni. Ha visszaemlékszünk a vállalat indulására, ezt a bravúrt egyszer már végrehajtották az okostelefonok piacán, így bízhatunk benne, hogy nem a levegőbe beszélnek.

A milliárdos társalapító, Lei Jun pontos bevezetési dátumot, vagy árat nem, de néhány részletet azért elárult. Az SU7-et (Speed Ultra) teljesítménytekintetében a Porsche Taycan Turbóhoz, míg intelligens vezetési funkciók terén a Tesla Model S-hez hasonlította a cég megjelenő első járművét.

Az új SU7 a Xiaomi szoftverével és elektronikájával, valamint egy 101 kWh kapacitású, CATL cellákkal ellátott akkumulátorral lesz felszerelve, amely állítólag akár 800 km maximális hatótávolságot is képes lesz biztosítani. Az EV egy- és kétmotoros változatban is elérhető lesz, aminek függvényében a specifikációk is változnak. Az erősebb AWD 475 kW-os teljesítményével 2,78 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig 265 km/h lesz. Az akkumulátorokat a - Magyarországra hamarosan autógyárat hozó BYD - világ legnagyobb EV-gyártója és a CATL szállítja.

Mivel a kínai kormány megnehezítette az új szereplők számára kiadott gyártási engedélyeket, a Xiaominak az állami tulajdonú Beijing Automotive Holding Grouppal kell partnerségre lépnie az EV-k gyártásához. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)