Hirdetés

Ebben az autóban máshogy szól a zene, mint a többiben

|

A különlegesség feláras, de ez alighanem nem okoz majd problémát a célcsoportnak.

Hirdetés

Nem véletlenül neveztük a tesztünkben négykerekű business jet-nek a Mercedes EQS elektromos luxuslimuzint. Bár a német prémium márka inkább családi autónak szánja, az árfekvése (tesztünk időpontjában bő negyvenmillió forint volt az induló ár, tavaly tavasz óta pedig némileg romlott a forint) mégis a csúcsvezetők és szupergazdagok közlekedési eszközei közé sorolja. Nekik pedig mostantól már út közben sem kell nélkülözni az otthon megszokott high-end hangrendszer képességeit.

Az Engadget számolt be róla ugyanis, hogy a Mercedes EQS és az egy számmal kisebb, luxusban azonban közel hasonlót ígérő EQE modellek lesznek az első autók, amelyekben elérhetővé válik az Apple Spatial Audio technológiája, amely akár a cég legkisebb fülhallgatóira, az AirPods-ra is élethű térhangzást hoz.

A Mercedes és az Apple együttműködésének gyümölcsét a sofőrök és az utasok is élvezhetik (Fotó: Unsplash/Samuele Errico Piccarini)
A Mercedes és az Apple együttműködésének gyümölcsét a sofőrök és az utasok is élvezhetik (Fotó: Unsplash/Samuele Errico Piccarini)

Az Apple már a 2021-es WWDC fejlesztői konferenciján bejelentette, hogy a Spatial Audio bármilyen sztereó, 5.1, 71 vagy Dolby Atmos típusú tartalomat támogatni fog. A virtuális térhangzás lényege, hogy a felhasználó úgy éli meg, mintha az egész helyiséget, ahol tartózkodik, elárasztaná a zene. Ráadásul a technológiához tartozik úgynevezett fejkövetés funkció is, amely a fejünk pozíciójához képest változtatja a hangzást.

Hirdetés

Azok Mercedes-sofőrök, akiknek van Apple Music előfizetése, automatikusan hozzáférnek a Spatial Audio-tartalmak egyre növekvő tárházához

- írta a két cég közös közleményükben.

Azért ez nem ennyire egyszerű: a Spatial Audio használatához a már említett EQS vagy EQE szedán vagy SUV kivitelű járművekre van szükség (vicces,mert az EQS SUV még nem is kapható). A Mercedes annyi "engedményt" azért tett, hogy a funkció elérhető a luxus csúcsát jelentő Maybach, illetve a mindenkori zászlóshajó Mercedes S-osztály autóiban is. Már persze azoknak, akik megvásárolták az extraként elérhető 31-hangszórós (!) Burmeister 3D vagy 4D hangrendszereket. Ezek közül a legolcsóbb, "belépő" kategóriás változatért 4550 dollárt, azaz bő 1,9 millió forintot kell kifizetni, természetesen az autó alapárán túl. A Mercedes azonban elárulta, hogy a technológia "hamarosan" más modelljeikben is elérhető lesz.

Érdekesség, hogy, ahogy említettük a 31 hangszórós hangrendszerre van szükség a Spatial Audio használatához, a technológia azonban nem használja ki mindet: hat hangszórón érkezik majd a zene a sofőr fejfe fölé, de további négy, a fülhöz közeli kisebb hangszóró is kiveszi a részét a hangmágiából.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)