Hirdetés

Elindult Magyarországról az első akkucserélő állomás

|

A csomag címzettje Németország.

Hirdetés

Még júliusban számoltunk be róla, hogy Magyarország lesz a cserélhető akkumulátoros elektromos autók hátországa Európában. A kínai NIO ugyanis Biatorbágyra telepítette azt a gyárát, ahol az általa tervezett, moduláris akkumulátorokkal felszerelet villanyautók aksijait lehet kicserélni, körülbelül 5 perc alatt.

Az autósoknak egy speciális garázsba kell behajtaniuk, ahol az automatizált rendszer kiemeli az járműből a lemerült akkumulátort és egy teljesen feltöltött egységet illeszt a helyére. A NIO ezzel a megoldással szeretné megoldani az elektromos autók ma még viszonylag hosszas töltését, a módszerrel ugyanis egy villanyautóval sem kell sokkal több időt tölteni a "tankolással", mint egy benzines vagy dízel járgánnyal.

A NIO a világon egyedüliként a cserélhető akkumulátorokkal gyorsítaná az elektromos autók töltését (Fotó: NIO)
A NIO a világon egyedüliként a cserélhető akkumulátorokkal gyorsítaná az elektromos autók töltését (Fotó: NIO)

A NIO a világon egyedüliként a cserélhető akkumulátorokkal gyorsítaná az elektromos autók töltését (Fotó: NIO)

Az InsideEVs számolt be róla, hogy hétvégén elindult Biatorbágyról az első szállítmány, az első akkucsere-állomásokat Németországba viszik, ami a NIO egyik nagy európai piacává válhat. Az év vége előtt azonban Hollandia, Svédország és Dánia is kap a hazai gyártású eszközökből. A töltő-, vagyis csereállomásokból már Norvégiában is működik legalább egy, azonban az ottani hardvert még a kínai gyárból hozták.

Hirdetés

A biatorbágyi gyárban készülő csereállomásokon 13 akkumulátor várja a NIO-tulajdonsokoat, emellett egy rekesz áll üresen, ahová a lemerült egység kerül. A cég szerint 24 óra alatt akár 312 cserét is végre tudnának hajtani, ami körülbelül 277 másodpercet jelent akkumulátoronként, beleszámolva a betolatás és a távozás idejét is.

Egyelőre csak a NIO autóival használható ez a módszer, érdekes lesz figyelni, hogy vajon beválik-e a fősodortól eltérő megoldás. A cég egyébként 2025 végéig több mint 4000 akkucserélő állomást tervez beüzemelni világszerte, ennek negyedét Kínán kívül. A távol-keleti országban egyébként már több mint 1100 NIO-állomás működik.

A cég egyébként nemrég közleményben tudatta, hogy rövidesen bővíteni tervezi a biatorbágyi gyárát, amely mellé az európai működést felügyelő központját, valamint a kutatás-fejlesztési részleget is telepít majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)