Hirdetés

Kávéfőző és drón is lesz az sarkvidékeket bejáró elektromos autón

|

A különleges expedíció során az autó 27 ezer kilométert tesz meg.

Hirdetés

A Nissan még tavaly nyáron mutatta be tisztán elektromos SUV-ját, a Nissan Ariya típust, amelynek forglamazása még szintén tavaly kezdődött meg. A japán márka most egy különleges expedíción méretteti meg a látványos külsejű autót - írja az InsideEVS - amellyel az elektromos járműveg praktikus mivoltát szeretné hangsúlyozni, miközben leszámolna néhány, a villanyhajtásra vonatkozó tévhittel is.

A Pole to Pole EV Expedition nevet viselő kaland során egy Nissan Ariya-val próbálnak majd eljutni az északi mágneses pólustól a déli mágneses pólusig. A 27 000 kilométeres utat a tervek szerint tíz hónap alatt fogja megtenni Chris és Julie Ramsey, brit felfedezők.

Julie és Chris Ramsey az expedícióra tervezett Nissan Ariya előtt (Fotó: Pole to Pole)
Julie és Chris Ramsey az expedícióra tervezett Nissan Ariya előtt (Fotó: Pole to Pole)

A különleges vállalkozáshoz az Arctic Trucks szakértői alakították át az autót, hogy megbirkózzon a jégmezőkkel, a mély hóval, vagy épp a meredek emelkedőkkel. A kifejezetten sarkvidéki járművek fejlesztésére specializálódott cég ugyanakkor csupán külső módosításokat végez az Ariya karosszériáján, a mostoha terepviszonyokhoz ugyanis speciális felfüggesztésre és gumiabroncsokra van szükség. A 39 hüvelykes BF Goodrich gumik nem fértek volna el a gyári kerékívekben, így azokat meg kellett növelni az expedíció kedvéért.

Hirdetés

A Nissan képviselői azonban hangsúlyozták, hogy szándékosan csak minimális mértékben módosították az autót, így egyáltalán nem nyúltak az akkumulátorhoz és az elektromos hajtáslánchoz, hiszen szeretnék megmutatni, hogy mire képes egy elektromos autó a sarkvidéki körülmények között. A terepjáró képességeit a japán márka e-4ORCE elektromos összekrékhajtású technológiája biztosítja majd.

A fotón látszik, mennyiben különbözik a sarkvidéki Ariya a gyári változattól (Fotó: Pole to Pole)
A fotón látszik, mennyiben különbözik a sarkvidéki Ariya a gyári változattól (Fotó: Pole to Pole)

A kalandjainkban közös, hogy sima, tömeggyártású elektromos autókat használunk, amelyeket csak minimálisan alakítunk át, hogy megmutassuk azok hétköznapi képességeit, függetlenül attól, hogy milyen környezetben vezetünk. Az a Nissan Ariya sem különbözik sokban a gyári autóktól, amit most használunk majd, mivel az akkumulátora és hajtáslánca pontosan olyan, mint az utcai modelleknél

- magyarázta Chris Ramsey.

A rendkívüli körülmények elviseléséhez azért néhány spéci extrával felszerelték a Pole to Pole expedíció hivatalos autóját: beépített kávéfőző került bele, amelyhez jókora adag fenntartható forrásból származó kávét is mellékeltek a hideg sarkvidéki reggelekre. Emellett az autó tetejére egy felderítő drónt erősítenek, amellyel Ramsey-ék megvizsgálhatják majd az előttük álló útszakaszokat.

Az autó tetejéről felderítő drónt is lehet indítani (Fotó: Pole to Pole)
Az autó tetejéről felderítő drónt is lehet indítani (Fotó: Pole to Pole)

Mivel a sarkvidéken egyelőre viszonylag kevés töltőoszlop található, egy második Ariya is elkíséri majd a két felfedezőt az expedícióra. Ez az autó viszont egy különleges generátort is húz magával, amely lehgetővé teszi, hogy az autókat szél-, és napenergia felhasználásával tudják tölteni a hosszú út során.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)