Hajmeresztő összeget fordít a Nissan az elektromos autókra

|

A japán gyártó legalább 15 tisztán villanyos modellt mutat be az évtized végéig.

Hirdetés

Öt és fél billió forintnyi összeget fordít a Nissan az "elektrifikációra", azaz arra, hogy felpörgesse az elektromos hajtású autók elterjedését - írja friss cikkében a brit Guardian.

Az autógyártó erre a célra két billió jent, azaz több mint 5,5 billió forintot fektet be a következő öt év során. Összehasonlításként, Magyarország költségvetésének kiadási oldala 2003-ban közülrbelül 8,8 billió forint volt.

A Nissan Európának is komoly szerepet szán az elektromos autók népszerűsítésében (Fotó: Nissan)

A Nissan Európának is komoly szerepet szán az elektromos autók népszerűsítésében (Fotó: Nissan)

A cég, amely a világ egyik első, tömeggyártású elektromos autóját, a Nissan Leafet fejlesztette, ezzel a manőverrel szeretne előnybe kerülni a versenytársaival szemben.

A Guardian információi szerint a Nissan 2030-ig 23 "villanyosított" modellt mutat majd be, amelyek közül 15 tisztán elektromos hajtású lesz, a többibe valamilyen hibrid-technológia kerül.

"Egyre fontosabbá válik a cégeknek az a szerepe, hogy reagáljanak a társadalmi igényekre" - mondta Ucsida Makoto, a Nissan vezérigazgatója. "Szeretnénk átvezetni a világot az elektromos autózás korába, a fejlett technológiáink segítségével csökkentve az ökológiai lábnyomunkat és új üzleti lehetőségeket felkutatva."

A cég kulcsszerepet szán Európának az elektrifikációs terveiben. Ennek központja a Nagy-Britanniában 1984 óta működő sunderlandi gyár lehet, ahol megközelítőleg hétezren dolgoznak.

A 2017-ben bemutatott Nissan Leaf az egyik első elektromos hajtású tömegmodell (Fotó: Nissan)

A 2017-ben bemutatott Nissan Leaf az egyik első elektromos hajtású tömegmodell (Fotó: Nissan)

A Nissan ambiciózus célszámokat is kitűzött maga elé: ezek szerint 2030-ig az európai értékesítések több mint 75 százalékát az elektromos autóknak kell adnia. Japánban ez az arány 55, míg Kínában és az Egyesült Államokban 40 százalék.

A cég korábban egymilliárd fontot, vagyis bő 436 milliárd forintot költött a ár említett sunderlandi központ fejlesztésére, hogy az alkalmas legyen az elektromos autók gyártására. Az eddigi munkaerőt 3000 további munkavállalóval tervezik kiegészíteni.

A japán márka emellett, az előttünk álló évtizedben kétszer annyit költ majd az e-autók piacára, mint amennyit az elmúlt tíz évben. Ez is részét képezi a cég stratégiájának, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé válhasson.

A Nissan arra is keresi a megoldásokat, hogy lenyomja a lítium-ion akkumulátorok árát: a következő 8 év során nagyjából 65 százalékkal szeretnék olcsóbbá tenni az energiatárolókat. Emellett, 2028-ra szeretnék bemutatni saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátorukat is, amely alacsonyabb költségeket, nagyobb hatótávot és nagyobb teljesítményt ígér az elektromos autók számára.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)