Hirdetés

Sérüléssel járó balesetben érintett az önvezető taxi

|

Egyelőre nem világos, kinek a hibájából történt a karambol.

Hirdetés

Múlt héten számoltunk be arról az inkább vicces, mint ijesztő esetről, amikor a San Francisco belvárosában működő Cruise önvezető taxijai közül néhány önállósította magát és egy helyre gyűltek össze, a járókelők legnagyobb megdöbbenésére. A helyzetet akkor a cég technikusai kezelték, a meglepetésen túl senkinek semmi baja nem lett.

Most azonban sajnos már sérüléssel is járó incidensben volt érintett a Cruise egyik autója - írja az InsideEVs. A lap információi szerint a robottaxi sofőr nélküli üzemmódban szállított épp utasokat, amikor összeütközött egy Toyota Priusszal - az ütközés következtében mindkét autó utasai megsérültek.

A Cruise önvezető taxik már fizetős szolgáltatást is nyújthatnak San Franciscóban (Fotó: getcruise.com)
A Cruise önvezető taxik már fizetős szolgáltatást is nyújthatnak San Franciscóban (Fotó: getcruise.com)

A Cruise önvezető taxik már fizetős szolgáltatást is nyújthatnak San Franciscóban
(Fotó: getcruise.com)

A baleset egy nappal azután történt, hogy a Cruise engedélyt kapott rá, hogy most már pénzt is kérjen az utasoktól az önvezető autós fuvarokért. A rendelkezés értelmében arra sincs szükség, hogy a robottaxikban a cég egyik munkatársa is ott legyen, aki szükség esetén közbeavatkozhatna, azaz, az autók tényleg teljesen önvezető módban közlekednek az amerikai nagyvárosban.

Hirdetés

Az eddigi információk szerint a Cruise önvezető autója nagy ívben balra fordulva kanyarodott a szemből, egyenesen érkező Toyota elé. A Cruise illetékesei szerint a robottaxi megállt, mielőtt végrehajtotta volna a fordulást, sőt, szerintük az ő autójuk egyáltalán nem volt mozgásban, amikor a Prius nekiütközött.

A cég képviselői azt is állítják, hogy a Toyota sofőrje nem tartotta be a sebességkorlátozást, emellett egy jobbra kanyarodó sávból érkezett, azonban fordulás helyett egyenesen haladt át a kereszteződésen. A San Francisco Police Department egyelőre sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudta a Cruise állításait, mivel a baleseti jegyzőkönyv még nem volt elérhető, amikor a lap szerkesztői megkeresték a rendőrséget, hogy kommentálják az esetet.

Az önvezető autók biztonsági kérdéseivel foglalkozó szakértő, Phil Koopman szerint az eset elemzése során figyelembe kell venni a humán sofőr és az önvezető autó cselekedeteit is.

A legtöbb embernek van egy szava azokra a sofőrökre, akik bevágnak eléjük és lefékeznek az út közepén - ez nem egy udvarias vagy épp kedves szó. Ebben az esetben rengeteg az ismeretlen. Nem tudjuk például, hogy a Prius sofőrje be akart- e kanyarodni, és csak azért haladt tovább egyenesen, hogy megpróbálja elkerülni az ütközést az útjában álló autóval

- magyarázta a szakember.

A Cruise megerősítette, hogy az autójuk önvezető módban közlekedett, azt azonban nem közölték, hogy az autóban ülők a cég munkatársai vagy sima utasok voltak-e.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)