Hirdetés

Tejesflakonokból készül majd a hidrogénes Renault

|

A francia gyártó is nekiállt kísérletezni az elektromos autók következő generációjával.

Hirdetés

Az elektromos autók praktikumához és a belső égésű motorral szerelt társaikhoz képest lényegesen környezetkímélőbb működéséhez kétség sem férhet. A szűk keresztmetszetet jelenleg még a töltőhálózat kiépítettsége, na meg a töltés gyorsasága jelenti - még a legmodernebb elektromos hiperautóknak is legalább 15-20 percre van szüksége, amíg értelmezhető mennyiségű energiát magukba tudnak szívni.

A hidrogénhajtás lesz a következő lépcsőfok, egészen pontosan a hidrogén-üzemanyagcella, amelynek lényege, hogy a gázt a cellán belül elégetve állít elő villamos energiát az autó mozgatásához.

A Renault a Scénic Vision koncepcióautóval jelentkezett be a hidrogénhajtás világába (Fotó: Renault)
A Renault a Scénic Vision koncepcióautóval jelentkezett be a hidrogénhajtás világába (Fotó: Renault)

A Renault a Scénic Vision koncepcióautóval jelentkezett be a hidrogénhajtás világába (Fotó: Renault)

Azaz, a hidrogéncellás autók valójában elektromos autóként működnek, a hidrogén elégetésének eredményeként pedig vizet bocsátanak ki a külvilágba. Már ma is elérhetőek ilyen technológiát használó autók, igaz, megbízhatóan tölteni egyelőre csupán a világ néhány pontján, leginkább Kaliforniában lehet, a hidrogén-töltőállomások kiépítésére még egy picit várni kell.

Hirdetés

Mivel azonban kipróbált és működő megoldásról van szó, a legtöbb autógyártó folytat ilyen irányú fejlesztéseket. A The Next Web szúrta ki, hogy a Renault is nemrég jelentkezett egy koncepcióautóval, amely több újdonságot is ígér.

A hidrogéncellás technológiával az autó hatótávja 800 kilométer körül alakul (Fotó: Renault)
A hidrogéncellás technológiával az autó hatótávja 800 kilométer körül alakul (Fotó: Renault)

A hidrogéncellás technológiával az autó hatótávja 800 kilométer körül alakul (Fotó: Renault)

A Renault Scenic Vision a francia gyártó által közzétett fotók és videó tanúsága szerint közepes méretű városi kompakt vagy crossover lesz majd, amelyet egy 215 lóerős elektromos motor hajt. Ehhez egy 40 kiowattos akkumulátor és egy 16 kilowattos hidrogén-üzemanyagcella is csatlakozik. A franciák ezt is hibridnek nevezik, bár persze nem úgy, mint a napjainkbna rendkívül népszerű, benzinmotoros hibridek esetében.

A Renault fejlesztése ugyanis, a hidrogénnek köszönhetően lehetővé teszi, hogy egy feleakkora akkumulátorból ugyanannyi hatótávot sajtoljanak ki, ami azt jelenti, hogy "ha az hidrogén-töltőállomások hálózata kiépül", a Scenic Vision egy töltéssel 800 kilométert lesz képes megtenni.

Formabontó újdonságok a Renault Scénic Vision-ben

A koncepcióautóba egy sor új fejlesztés is került, köztük egy, a jármű orrába épített kamera, amely a gyártó szerint akár 24 százalékkal növeli meg a sofőr által látott terület méretét. A vezetőtámogató rendszer a már-már szokásosnak számító sávtartó és távolságtartó asszisztens mellett egy küönleges kockázatelemző szoftvert is kapott, amely képes felismerni a rizikós közúti viselkedést és defenzív vezetéstechnikai manővereket javasol a balesetek elkerülésére.

Az utastérbe nem kevesebb mint hét (!) kijelző került, ebből öt csak a sofőr számára szolgáltat információkat, míg kettő visszapillantó tükörként működik. Arra is gondoltak, hogy a kijelzőket a sofőr felé lehessen fordítani a jobb láthatóság érdekében. A Forma-1-es autókat idéző, formatervezett kormány szintén kapott egy külön kijelzőt, bár arról egyelőre nincs információ, hogy ott milyen adatok jelennek majd meg.

A Renault Scénic Vision Concept kormányát a Forma-1-es autók ihlették (Fotó: Renault)
A Renault Scénic Vision Concept kormányát a Forma-1-es autók ihlették (Fotó: Renault)

A Renault Scénic Vision Concept kormányát a Forma-1-es autók ihlették (Fotó: Renault)

Az autó tervezésekor természetesen a fenntarthatóságra is odafigyeltek: a Renault, amely 2050-re karbonsemlegessé kíván válni, 70 százalékban újrahasznosítható anyagokból alkotta meg az autót, amely egyébként 95 százalékban reciklálható: a karosszéria bizonyos elemeit és a hidrogéntartályt például 100 százalékban újrahasznosított, repülőgépipari hulladékból és papírhulladékból alakították ki.

Az autó műanyag elemeinek 30 százaléka biológiai eredetű, míg a padlólemez teljes egészében úrjahasznosított tejesflakonokból és műanyag csövekből készült. Bőrülésről szó sem lehet, a kárpitot szintén újrahasznosított, alacsony  karbonlábnyomú poliészterből készítették, de még a gumiabroncsok is zöldebbek a szokásosnál: az alapanyaguk fenntartható gazdálkodásból származó természetes gumi.

Az elérhető információk szerint a Scénic Vision koncepcióautó alapjaira 2024-ben érkezhet meg a sorozatgyártású változat, ám az egyelőre titok, hogy a fentiekből milyen fejlesztések kerülnek majd át bele mint ahogy egyelőre azt sem árulták el, hogy mennyibe fog kerülni a környezetbarát városi autó.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)