Hirdetés

Töltőoszlopok kihagyásával mennének 15 ezer kilométert egy Teslával

|

Érdekes kísérletbe fogott egy ausztrál kutató-feltaláló.

Hirdetés

Az elektromos autó remek dolog, hiszen környezetkímélőbb és hatékonyabb, mint a belső égésű motorral szerelt társai. Jelenleg azonban akad egy komolyabb hátránya: ez pedig a töltés, hiszen egyrészt nem lehet olyan gyorsan megtankolni, mint egy benzines vagy dízelautót, emellett pedig a töltő-infrastuktúra sincs még annyira kiépítve, mint a benzinkúthálózatok. Ha pedig a semmi közepére utaznánk, benzint vihetünk magunkkal kannában, de áramot nem igazán

Itt jön be a képbe Paul Dastoor, a University of Newcastle fizikus professzora, aki egy speciális napelem kifejlesztésével szeretné megoldani, hogy a Tesláját bárhol menetkész állapotba tudja hozni - írja a CIO Bulletin.

A Charge Around Australia (CAA) nevet viselő csapattal a szigetország legelhagyatottabb vidékeire szeretnénk eljutni az autóval, amit egy pehelykönnyű technológiával töltünk majd, napenergia segítségével

- mondta Dastoor a kalandos expedíció előtt.

A kutató hozzátette, a kísérlet kiváló tesztelési lehetőséget kínál arra, hogy megnézzék, mennyire hatékonyan lehet a civilizációtól távol - sőt, akár az űrben, vagy más bolygókon - energiát biztosítani a különféle technológiák számára.

Hirdetés

Az említett energiát Dastoor 18, saját fejlesztésű napelempaneljével tervezi előállítani. A hajlékony napelemek mindegyike 18 méter hosszú, ha teljesen széthajtogatják, de feltekerve elfér a kocsi csomagtartójában. Az utazás során szeretné tesztelni azok teljesítményét, megbízhatóságát és tartósságát.

Az út során a Tesla ugyanúgy kapja az áramot, annyi a különbség, hogy az energia nem töltőoszlopról, hanem speciális napelemekből érkezik (Fotó: Tesla)

Az út során a Tesla ugyanúgy kapja az áramot, annyi a különbség, hogy az energia nem töltőoszlopról, hanem speciális napelemekből érkezik (Fotó: Tesla)

A napelemek laminált PET műanyag fóliára kerültek, egy kissé átalakított, de egyébként teljesen hétköznapi nyomtató segítségével. Így a gyártási költségük négyzetméterenként kevesebb mint 10 dollár, azaz alig valamivel több mint 3400 forint.

Dastoornak az is a célja a kísérlettel, hogy meggyőzze az embereket az elektromos autók használatáról és arról, hogy ne aggódjanak az úgynevezett "hatótávpara" miatt.

A CAA-csapat a 84 naposra tervezett út során 70 iskolába is ellátogat, hogy előadást tartsanak a diákoknak a napenergia előnyeiről.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)