Hirdetés

Illegálissá válhat a Tesla egyik funkciója Európában

|

A német közlekedési hatóság vizsgálódik az önvezető autóval kapcsolatban.

Hirdetés

A Tesla önvezető rendszereivel egyelőre komoly problémák vannak, mert bár az autó képes magától navigálni, egyelőre még gyakran zavarba jön, például attól, ha havas az út. Az Európában egyelőre nem is engedélyezett, teljes önvezető mód, a Full Self-Driving (FSD) használata, az itteni teslások az Autopilot nevű vezetéstámogató rendszert vethetik csak be. Azonban ezzel is akadnak problémák, Párizsban például halálos baleset okozásával vádolnak egy taxisofőrt, aki vélhetően az önvezető rendszer hibája miatt hajtott át a piroson. Az egy fokkal fejlettebb, 3-as szintű önvezetést Európában eddig egyedül Németországban engedélyezték, ott is csak a Mercedes EQS típusú autóinak és csak csökkentett sebességgel.

Az InsideEVs számolt be róla, hogy most újabb probléma merült fel a Teslákkal kapcsolatban, ezúttal azonban az Autopilot került a hatóságok célkeresztjébe. A német közlekedési hatóság, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) ugyanis vizsgálja az Autopilot automata sávváltó funkcióját, és az sem elképzelhetetlen, hogy ennek a használatát is betiltják vagy korlátozzák.

A Tesla Autopilot funkciója miatt vizsgálódik a német hatóság (Fotó: Tesla)

A Tesla Autopilot funkciója miatt vizsgálódik a német hatóság (Fotó: Tesla)

A helyzetre rávilágító német lap, a Stern nem közölt bővebb információkat a lehetséges tiltással kapcsolatban, arra azonban rámutattak, hogy a KBA vizsgálatát feltehetően az amerikai autópálya-felügyelet, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) hasonló lépései nyomán kezdeményezhették. Az amerikai hatóság az FSD-t vizsgálja, ugyanis fennáll a gyanú, hogy a Tesla egyszerűen félkész szoftvert adott az ügyfelei kezébe, ahelyett, hogy a cég saját tesztpályáin tökéletesítené az önvezető autók vezérlését.

Hirdetés

Érdekesség, hogy nem a Tesla az egyetlen, amelynek vezetőtámogató rendszerei képesek az automatikus sávváltásra. Többek között a Mercedes-Benz, a Porsche és a Volvo is kínál ilyen járműveket. Az automata sávváltást egyelőre még a sofőrnek kell kezdeményeznie, ha működik az autóban az adaptív tempomat. Ilyenkor az irányjelző bekapcsolásával lehet kiadni a parancsot az autónak, ha pedig a jármű nem érzékel közeledő autót a másik sávban, magától elvégzi a manővert.

A lap rámutat, hogy bár a KBA fennhatósága csupán Németországra terjed ki, azonban a döntések gyakran a teljes uniós szabályozásra hatással vannak. A KBA máris felvette a kapcsolatot a holland autóregisztrációs hatósággal, az RDW-vel, amely minden Európába importált Teslát hatósági tanúsítvánnyal lát el.

A KBA vizsgálatának az egyik eredménye az lehet, hogy az FSD funkció egyáltalán nem lesz elérhető az európai tulajdonosok számára, vagy csak jóval később, mint tervezték.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)