Hirdetés

Meghackelt Teslával döntöttek sebességi rekordot

|

A kísérlet során csaknem 20 százalékkal múlták felül az utcai Teslák csúcssebességét.

Hirdetés

A Tesla autói már eleve elég meggyőző paraméterekkel csábítják magukhoz a száguldás rajongóit, most azonban egy kanadai férfi a márka modelljeinek minden korábbi sebességi rekordját sikerült megdöntenie - írja az Electrek.

A lap információi szerint a Guillaume André nevű férfi a Québecben található Trois-Rivières repülőtéren döntött csúcsot, ehhez azonban előtte bizony meg kellett hackelnie a Tesla Model S Plaid típusú kocsiját. Az elektromos autónak egyébként óránként 175 mérföld a gyári maximális sebessége, ez átszámítva 280 km/h-t jelent. André azonban addig bűvészkedett a Tesla szoftverével, amíg sikerült belőle 216 mérföldes sebességet kisajtolni - ez több mint 345 km/h-t jelent. Jelenleg ez a legnagyobb sebesség, amit valaha elértek egy Tesla volánja mögött.

A rekorder autónak csupán az abroncsait és a fékjét cserélték ki, azokat is csak biztonsági okokból (Fotó: Tesla)
A rekorder autónak csupán az abroncsait és a fékjét cserélték ki, azokat is csak biztonsági okokból (Fotó: Tesla)

A rekorder autónak csupán az abroncsait és a fékjét cserélték ki, azokat is csak biztonsági okokból (Fotó: Tesla)

A sebességőrült férfinek nem volt egyébként nehéz dolga, különösen, hogy ő az Ingenext nevű cég vezérigazgatója, amely kifejezetten a Tesla modellek felhergelésére szolgáló különféle alkatrészeket és modulokat fejleszt, amelyek segítségével feloldhatóak az autó szoftveres korlátozásai. Az egyik ilyen korlátozás limitálja a Tesla Model S Plaid végsebességét, a fenti csúcs eléréséhez ezért ennek kiiktatására volt szükség.

Hirdetés

Az Electrek megjegyzi, hogy a rekorddöntéshez más módosítást nem végeztek a Teslán, csupán nagyobb féktárcsákkal és a nagyobb teljesítmény eléréséhez szükséges gumiabroncsokkal szerelték fel, a biztonság kedvéért.

Az Ingenext csapata már korábban is próbálkozott az elméleti maximális sebesség elérésével, azonban a korábbi helyszíneken egyszerűen nem volt elég helyük a kigyorsításra. A kanadai repülőtéren azonban egy 3 kilométer hosszú kifutó már elegendőnek bizonyult a 345-ös tempóhoz.

Érdekesség, hogy az egyébként csaknem teljesen hangtalanul suhanó elektromos autó olyan hangos volt a kísérlet során, mintha egy sugárhajtású repülőgép próbálna a levegőbe emelkedni - ezt hallani is lehet a fenti videón. A magyarázat szerint a villanymotorokat és az akkumulátorcsomagot hűtő ventillátorok pörögtek fel hatalmas fordulatszámra, hogy valamennyire megpróbálják ellensúlyozni a sebességrekordhoz szükséges teljesítmény okozta túlmelegedést.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)