Hirdetés

Tisztán elektromos lett az év autója

|

A Renault Scenic E-Tech Electiric szoros versenyben győzte le az ötös BMW-t.

Hirdetés

1964 óta választják meg minden évben az év legjobb autóját, az eredetileg csak európai autóknak tartott megmérettetésen ma már más nemzetek autói is versenghetnek. Idén 23 ország 60 szakújságírójának szavazata alapján dőlt el, hogy melyik volt a megelőző év legjobb modellje. Magyarországot az autósMAGAZIN-tól Gajdán Miklós és a Speedzone-tól Csikós Zsolt képviseli a szavazáson.

A döntő körben 7 autóra adhatták le szavazataikat a döntéshozók: BMW 5-ös sorozatára, a BYD Seal-jére, a Kia EV9-re, a Peugeot 3008-ra, a Renault Scenic E-Tech Electric-re, a Toyota CH-R-re és a Volvo EX30-asára. A szavazás online úton és titkosan zajlott le.

A hétfő reggel tartott eredmény hirdetésen ábécé szerinti sorrendben haladtak végig a szavazó országokon, és rövidesen nyilvánvalóvá is vált, hogy a Renault Scenic elektromos változat és a BMW 5-ös marad csak versenyben.

Hirdetés

Az, hogy a 2023-as év legjavát felsorakoztató szavazáson a BMW 5 az élen végzett, nem csoda, hiszen igen sokoldalú csúcsmodellről van szó, ami sikereit nagyban köszönheti fejlett média- és információs rendszerének, átlagon felül karosszériájának és vezetéstámogató rendszerének. Kapható belőle kombi és szedán változat, valamint szinte az összes hajtásmódú motor: hibrid, tisztán elektromos, benzines és dízelüzemű.

BMW 5
BMW 5

Bár mindez rendkívül meggyőző, mégis kevésnek bizonyult a Renault Senic E-Tech Electic-kel szemben: a francia gyártmányú jármű végül 21 ponttal verte meg német versenytársát. Több zsűritag is felhozta indoklásában a Renault tágas utas- és csomagterét, könnyen kezelhető médiarendszerét, futóművét, alacsony fogyasztását és hosszú hatótávját.

A Kia EV sorozata, középen a 9-es modellel
A Kia EV sorozata, középen a 9-es modellel

A győztes Renault 329 ponttal gyűjtötte be az elsőséget, és tőle csak egy kicsivel lemaradva, 308 ponttal a BMW 5 végzett a dobogó második fokán. A két éllovas után legalább 111 ponttal lemaradva a következőképpen alakult a sorrend: a Kia EV9  190, a Volvo EX30  168, a BYD Seal, a verseny történetének első döntős kínai autója 131, a Toyota CH-R 127 ponttal végzett a versenyen.

BYD Seal
BYD Seal

Ugyan az aranyérem csillog a legszebben és nincs "az év második autója" cím sem, a döntőben szereplő autók mindegyike az autóipar legjavát prezentálja.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)