Hirdetés

Idén nyártól már csak ilyen autókat vehetnek az európaiak

|

Komoly szigorítás rendelkezik az eladható autók biztonsági felszereléseiről.

Hirdetés

Március végén írtuk meg, hogy az Egyesült Államokban már törvény rendelkezik az ittas vezetést megakadályozó technológiák kötelezővé tételéről, most pedig az Európai Unióban is elfogadtak egy rendeletet, amely az új autók biztonsági felszereléseinek körét bővíti ki - írja a hvg.hu.

Júliustól kötelező lesz egy sor biztonsági felszerelés, például a sávtartó és a vészfékező asszisztens (Fotó: Unsplash/Nick Fewings)
Júliustól kötelező lesz egy sor biztonsági felszerelés, például a sávtartó és a vészfékező asszisztens (Fotó: Unsplash/Nick Fewings)

Júliustól kötelező lesz egy sor biztonsági felszerelés, például a sávtartó és a vészfékező asszisztens (Fotó: Unsplash/Nick Fewings)

A lap információi szerint idén július 6-tól már csak olyan új autókat lehet értékesíteni, amelyekben egy sor vezetőtámogató rendszer is megtalálható. Ilyen a vészfékezésre figyelmeztető lámpa, a sofőr éberségére ügyelő fáradtságfigyelő kamerarendszer, de kötelező lesz a sávtartó automatika, az úgynevezett aktív sebességtartó asszisztens és a tolatássegítő rendszer is - igaz, utóbbiról nem derül ki, hogy pontosan milyennek kell lennie, kell-e hozzá például kamera vagy a keresztirányú forgalomra figyelmeztető megoldás, vagy elég a szimpla radar, amivel elkerülhetőek a kisebb koccanások.

Hirdetés

Idén júliustól az újonnan megjelenő autómodelleknél teszik kötelezővé a fenti biztonsági felszereléseket, 2024. július 7. után viszont minden újonnan értékesített személygépkocsinak és kishaszonjárműnek is teljesítenie kell az Európai Bizottság elvárásait.

Az uniós jogalkotók szándéka az, hogy az évtized végére a felére csökkentse a 2020-as, súlyos sérüléssel járó baleseti statisztikákat. A jelenlegi vészfék-asszisztensek képesek felismerni, ha az autó előtt nagyméretű akadály (praktikusan egy másik autó) jelenik meg, és képesek a sofőr közreműködése nélkül is vészfékezni. 2024-re viszont már a gyalogosokat és a biciklivel közlekedőket is észlelnie kell az ilyen rendszereknek, hogy szükség esetén be tudjanak avatkozni.

A rendelet új generációs biztonsági öveket is előír, emellett megnöveli az autók úgynevezett frontális védelmi zónáját, amely a nem autóval közlekedő gyalogosok és kerékpárosok biztonságát fokozza. Megerősítik az autók oldalirányú ütközésvédelmét is.

A cikk elején említett amerikai törvényhez képest az indításgátló alkoholszondát egyelőre nem teszik kötelezővé az EU útjain, de az autógyártóknak már lehetővé kell tennie, hogy az új típusokba később beszerelhető legyen egy hasonló rendszer.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)